چرا اختلاف آمریکا و اروپا بر سر تحریم ایران، امارات را نگران کرده است؟

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 14:31:45
چرا اختلاف آمریکا و اروپا بر سر تحریم ایران، امارات را نگران کرده است؟

تهران- الکوثر: وزیر مشاور در امور خارجی امارات از تصمیم کشورهای اروپایی برای عدم خروج از برجام و حفظ مبادلات تجاری با ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «انور قرقاش» با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی با عدم خروج از برجام، روزنه امیدی به روی ایران باز کرده‌اند، مدعی شد: «اروپا در نهایت نمی‌تواند در برابر خط‌ مشی قاطع آمریکا در برابر ایران دوام بیاورد».

قرقاش افزود «هر قدر ما بتوانیم دیدگاه‌های خود را در سریع‌ترین زمان به یکدیگر نزدیک کنیم، بسیار بهتر خواهد بود».

این وزیر اماراتی همچنین مدعی شد که «ایرانی‌ها برای اختلاف‌افکنی و جدایی سیاست و مسیر واشنگتن از اروپا تلاش می‌کنند و این اختلافات نیز سودمند نیست و نوعی روزنه امید و شریان حیات به روی ایران باز می‌کند».

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» درباره تدابیر کشورهای اروپایی برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا از آن اظهارنظر کرد.

او در پاسخ به «کریستین امان‌پور»، مجری سی‌ان‌ان درباره اینکه اروپایی‌ها چه کاری می‌توانند برای حفظ برجام انجام دهند گفت: «ما همراه با اروپایی‌ها و همچنین روس‌ها، چینی‌ها و دیگران در سراسر دنیا ساز و کارهایی به کار گرفته‌ایم تا کانال‌هایی برای ادامه تجارت با ایران ایجاد کنیم که تضمین می‌کند تجارت می‌تواند صرفنظر از تحریم‌های ثانویه ادامه پیدا کند».

موگرینی مدعی شد اعضای اتحادیه اروپا در حال کار روی جزئیات فنی این طرح هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 14:31:37

پربازدیدها