کارشناس روس:

دیپلماسی موجب حذف برخورد تحریمی در روابط بین الملل می شود

سه شنبه 3 مهر 1397 - 16:18:44
دیپلماسی موجب حذف برخورد تحریمی در روابط بین الملل می شود

تهران- الکوثر: کارشناس روس معتقد است تصمیم شرکت کنندگان در نشست ایران و «گروه 1+4» برای ایجاد ساز و کار تعامل با ایران با دور زدن تحریم های آمریکا گویای آن است که دیپلماسی، برخورد تحریمی را از فهرست ابزارها در مناسبات بین المللی حذف می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پروفسور ولادیمیر یورتایف عضو انجمن اروپایی ایران شناسان و رئیس مرکز تحقیقات آفریقایی دانشگاه دوستی ملل در روسیه با اشاره به نشست روز دوشنبه 24 ماه سپتامبر وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در این دیدار ایجاد ساز و کاری برای حمایت از شرکت هایی مطرح شد که با ایران در حال تجارت هستند. این تصمیم  صفحه جدیدی در تاریخ فشار تحریم ها می گشاید که به ابزاری محوری در مناسبات معاصر بین المللی تبدیل شده است و از سوی آمریکا در رابطه با کشورهای زیادی اعمال می شود. این بدان معناست که دیپلماسی در این وضعیت «جان تازه می گیرد». دنیای معاصر زیر بار فشار تحریمی آمریکا نمی رود.

این استاد دانشگاه روس افزود: برای آمریکایی ها مهمترین نکته در فشار بر ایران این بود که اروپائیان را وادار کند «نقش لکوموتیو» این فشار را بازی کنند تا همانا نقش اروپا به شکلی نامطلوب جلوه کند. آمریکایی ها تمام عواقب تحریم ها برای اقتصاد جهانی را در نظر نگرفتند. اروپایی ها قبل از دیگران جدی بودن این خطر را درک کردند که البته موضع قاطع روسیه در این مهم تاثیرگذار بود.

به گفته پروفسور یورتایف، این تصمیم شرکت کنندگان در نشست ایران و گروه 1+4 همچنین گویای درک اروپایی ها از جدی بودن عواقب موضع واشنگتن در رابطه با ایران برای اقتصاد جهانی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 مهر 1397 - 16:12:42

پربازدیدها