الفرات: انگلیس در تدارک گفتگو با حضور ایران و آمریکا درباره عراق است

یک شنبه 18 شهریور 1397 - 23:56:26
الفرات: انگلیس در تدارک گفتگو با حضور ایران و آمریکا درباره عراق است

بغداد- الکوثر: یک رسانه عراقی به نقل از سفیر انگلیس در بغداد از تلاش‌ها برای انجام گفت‌وگو میان آمریکا، انگلیس و ایران درباره عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه الفرات‏، «جان ویلکس» سفیر انگلیس در بغداد در واکنش به حوادث روز جمعه در شهر بصره عراق گفت: من مانند همه دیپلمات‌ها طبیعی است که هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک مانند آنچه طی روزهای اخیر در بغداد و بصره روی داد را محکوم کنم. 

وی افزود: دیپلماسی راه مهمی برای جلوگیری از نزاع و درگیری و اداره تنش‌هاست، ولی این مسئله مستلزم ایجاد فضای امنی برای دیپلمات‌هاست تا کار و فعالیت کنند و مفاهیم مشترکی را مبتنی بر قوانین بین المللی پایه‌ریزی کنند. اعضای تیم من و خودم در حال  ارتباط منظم با همکاران  ایرانی و آمریکایی هستیم و امیدواریم از این ارتباط طی روزهای آینده برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌هایمان درباره حقایق این روزها استفاده کنیم.

ویلکس افزود: «عراقی‌ها باید مطمئن باشند که نظریه‌های توطئه درباره سیطره آمریکا یا ایران بر عراق را نمی‌توان جدی گرفت». 

سفیر انگلیس در بغداد با اشاره به تاکید عراقی‌ها بر استقلال و حاکمیت خود گفت من هم از این مسئله استقبال می‌کنم، زیرا بهترین راهی است که عراق به بهترین روابط با همسایگان و کشورهای قدرتمند جهان می‌رسد. در حال حاضر معتقد نیستم که کشوری وجود داشته باشد که خواهان هرج و مرج در عراق باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 شهریور 1397 - 23:56:15