مرکز حقوق بشر بحرین خواستار معالجه سریع "مشیمع" شد

دو شنبه 15 مرداد 1397 - 14:45:56
مرکز حقوق بشر بحرین خواستار معالجه سریع "مشیمع" شد

منامه-الکوثر: مرکز حقوق بشر بحرین از رژیم آل خلیفه خواست تا هرچه سریعتر شرایط را برای معالجه رهبر تظاهرات مردمی این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی را فراهم سازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز حقوق بشر بحرین با توجه به وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی "حسن مشیمع" از رهبران تظاهرات مدنی انقلاب مردمی بحرین در سال ۲۰۱۱ که در زندان‌های رژیم آل خلیفه در حبس است، از حکومت بحرین خواست تا هرچه سریعتر شرایط را برای معالجه این شخصیت بحرینی فراهم سازد.
"صامد العلی" عضو اعلام مقاومت در بحرین در گفت وگو با الکوثر تصریح کرد: این مرکز حقوق بشری بحرینی در بیانیه‌ خود ضمن تاکید بر عمدی بودن جلوگیری از فراهم آوردن شرایط مناسب برای درمان "حسن مشیمع" این اقدام رژیم آل خلیفه را سرپیچی از قوانین دولتی و بین المللی قلمداد کرده است.
این عضو اعلام مقاومت به نقل از مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: از آخرین ملاقات "حسن مشیمع" با خانواده‌اش بیش از ۵۲۷ روز می گذرد که این امر نیز مغایر با قوانین مربوط به حقوق زندانیان است.
وی افزود: مرکز حقوق بشر بحرین خواستار فراهم آمدن هر چه سریعتر شرایط جهت درمان این رهبر انقلاب مردمی بحرین شده و تمامی عواقب جلوگیری از این امر را متوجه رژیم آل خلیفه دانسته است.
حسن مشیمع که بیش از ۷۰ سال سن دارد مبتلا به بیماری‌هایی همچون سرطان، فشار خون بالا، نقرس و دیابت بوده و عدم دسترسی مناسب به امکانات پزشکی باعث وخیم تر شدن حال این رهبر انقلاب مردمی بحرین شده است.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 15 مرداد 1397 - 13:57:19