پسر یک مخالف بحرینی: نظام آل خلیفه در حال کشتن تدریجی پدرم است

یک شنبه 14 مرداد 1397 - 17:2:36
پسر یک مخالف بحرینی: نظام آل خلیفه در حال کشتن تدریجی پدرم است

تهران- الکوثر: پسر رهبر جنبش "حق" بحرین اعلام کرد که در صورت تداوم بازداشت پدرش اعتصاب غذای وی هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه انگلیسی "گاردین"، علی مشیمع، پسر حسن مشیمع، مخالف شیعی و رهبر جنبش "حق" بحرین اعلام کرد که در صورت تداوم بازداشت پدرش توسط مسؤولان بحرینی وی به اعتصاب غذا و تظاهرات در مقابل سفارت این کشور در لندن ادامه می‌دهد.

علی مشیمع خواستار بهبود شرایط زندان پدرش شد.

پسر این مخالف شیعی تصریح کرد: دولت بحرین قصد دارد تا پدرش را آرام آرام  بکشد و از معالجه و در اختیار گذاشتن دارو در زندان ممانعت می‌کند.

وی در ادامه افزود، پدرش رهبری راهپیمایی‌های سال ۲۰۱۱ میلادی را برعهده داشت و به صورت صلح آمیز خواستار احترام به حقوق بشر و تغییرات دموکراتیک در کشور شد و پلیس بحرین با این تظاهرات با خشونت برخورد کرد که در نتیجه آن ده‌ها تن کشته و هزاران تن بازداشت شدند.

پسر این مخالف بحرینی همچنین تصریح کرد، نیروهای امنیتی در ۱۷ مارس ۲۰۱۱ میلادی به منزل خانواده‌اش یورش آوردند و پدرش و نیز شماری از مدافعان حقوق بشر و شخصیت‌های مخالف را بازداشت کردند.

وی همچنین تاکید کرد، پدرش در زندان مورد شکنجه قرار گرفت و دادگاه نظامی بحرین وی را به حبس ابد محکوم کرد.

پسر حسن مشیمع اظهار داشت، به جز گزینه اعتصاب غذا هیچ گزینه صلح‌آمیزی برای نجات پدرش وجود ندارد و اگر زمانی به بحرین بازگردد تا پدرش را ببیند مقامات این کشور وی را بازداشت خواهند کرد.

پسر این مخالف بحرینی گفت، پدر ۷۰ ساله‌اش از نظارت و امکانات بهداشتی محروم است و از بیماری‌های خطرناکی از جمله بالا رفتن فشار خون، بیماری قند، نقرس و سرطان رنج می‌برد و روزانه قرص‌های مختلفی را مصرف می‌کند.

وی رهبران لندن و واشنگتن را به مداخله سریع درخصوص نجات پدرش و دفاع از حقوق بشر فراخواند و از آن‌ها خواست تا از نفوذشان برای تضمین معالجه فوری و تامین امنیت بازداشت پدرش استفاده کنند.

علی مشیمع ضمن تاکید بر ادامه اعتصاب غذایش گفت، به رغم اقداماتی که نظام بحرین علیه وی اتخاذ می‌کند دیدگاه سیاسی‌اش را هرگز تغییر نخواهد داد.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 14 مرداد 1397 - 16:59:35