تداوم اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه روحانیون شیعه

جمعه 15 تیر 1397 - 15:38:59
تداوم اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه روحانیون شیعه

منامه- الکوثر: صدور احکام زندان و بازداشت برای فعالان مدنی و حقوق بشری به اتهامات سیاسی و تداوم اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه روحانیون شیعه از مهمترین تحولات اخیر این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادگاه کیفری حکومت بحرین سه شهروند بحرینی را به اتهامات سیاسی به سه سال زندان محکوم کرد.

دادگاه مدعی شد که سه جوان یاد شده از جمله اقدام به "آتش زدن لاستیک خودرو" کرده اند.

این درحالی است که سازمان های حقوق بشری می گویند مسئولان بحرین از دستگاه قضایی برای هدف قرار دادن فعالان مخالفت و زندانی کردن طولانی مدت آنها استفاده می کنند.

"دیگو گارسیا سایان" گزارشگر ویژه استقلال قضات و وکلا پیشتر بر لزوم استقلال دستگاه قضایی در بسیاری از کشورها از جمله بحرین و مقاومت این دستگاه در برابر فشارها به ویژه از طرف دستگاه اجرایی تاکیدکرده بود.

تمدید بازداشت 30 روزه "زکیه البربوری" از قربانیان شکنجه در بحرین

دادستانی کل بحرین با آزادی زکیه البربوری 28 ساله از قربانیان شکنجه در این کشور مخالفت و مدت بازداشت وی را 30 روز دیگر تمدید کرد.

"ابتسام الصائغ" از مدافعان بارز حقوق بشر گفت که زکیه البربوری دیروز پنجشنبه در دادستانی کل بدون وجود وکیل حاضر شد و خواستار آزادی بی قید و شرط خود یا آزادی خود با وثیقه محل اقامت خود شد، اما دادستانی این درخواست را رد کرد و دستور بازداشت موقت او تا چهارم ماه اوت سال 2018 میلادی را صادر کرد.

دادستانی کل بحرین در ژوئن گذشته دستور بازداشت 30 روزه زکیه البربوری صادر کرد. این اقدام بعد از گذشت 21 روز از بازداشت محرمانه وی صورت گرفت.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی "اللؤلؤة"،مسئولان بحرین فاطمه داوود از دیگر فعالان بحرینی و از بستگان زکیه البربوری را نیز پیشتر به اتهامات سیاسی بازداشت کرده بودند. وی 42 روز تحت بازداشت خودسرانه قرار داشت و 27 روز آن را در زندان انفرادی گذراند. دادستانی کل بحرین در آغاز ماه مبارک رمضان، فاطمه داوود را آزاد کرد.

 تداوم اقدامات رژیم بحرین علیه روحانیون شیعه

سازمان توسعه عراق (IDO) و سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) در پیام مشترک خود از تداوم اقدامات رژیم بحرین عله روحانیو شیعه و علمای دینی این کشور خبر دادند.

نماینده این دو سازمان با قرائت پیام خود در بیست و سومین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کردند: دولت بحرین در سال 2017 میلادی اقدام به اعمال محدودیت یا بازجویی یا بازداشت یا محاکمه بیش از 70 روحانی شیعه در قالب حمله سرکوبگرانه گسترده خود کرده است.

در این پیام آمده است که سازمان توسعه عراق و سازمان آمریکایی برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین همچنان درخصوص تداوم بی احترامی برخی کشورها به اعلامیه و برنامه کاری دوربان برای حفاظت از افراد در برابر تبعیض احساس نگرانی می کند. به عنوان مثال، بحرین سیاست تبعیض هدفمند را علیه اکثریت ساکنان شیعه خود اعمال می کند. این تبعیض در جنبه های مختلف زندگی عمومی نمود دارد و حقوق دینی واجتماعی و سیاسی و فرهنگی را شامل می شود.

این پیام افزود: دولت بحرین سرکوب چهره های سرشناس دینی شیعیان و شخصیت های اجتماعی و فرهنگی را با اقدام علیه روحانیون شیعه و بازداشت و زندانی کردن و گاهی تبعید آنها دنبال می کند. دولت در طول سال ها علیه روحانیون شیعه به طور هدفمند اقام کرده است، اما در این میان در سال 2017 میلادی، دولت بحرین محدودیت، بازداشت، بازجویی یا محاکمه بیش از 70 روحانی دینی را اعمال کرده است.

در این پیام به اسامی شماری از این روحانیون از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره شده است که رژیم بحرین وی را سلب تابعیت کرده است.

سازمان توسعه عراق و سازمان آمریکایی برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین از همه کشورهای جهان به ویژه بحرین خواست تا به تعهدات خود در قبال برنامه کاری دوربان (DDPA) عمل کرده و پیگرد قضایی شیعیان را متوقف کند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات روبرو شده است.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا با پرونده سازی به زندان افتاده و شکنجه شده اند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 15 تیر 1397 - 15:2:23