شکست محاسبات اسرائیل در جنوب سوریه

شنبه 2 تیر 1397 - 11:26:44
شکست محاسبات اسرائیل در جنوب سوریه

تهران- الکوثر: روزنامه فلسطینی المنار نوشت، رژیم اسرائیل در اجرای برنامه هایش در جنوب سوریه ناکام مانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «امجد اسماعیل» در مقاله ای در روزنامه «المنار» چاپ قدس  افزود: دولت سوریه باید راهکارهای سیاسی خود را با توجه به دستاوردهای نظامی که ارتش این کشور کسب کرده، ارائه دهد و توجه داشته باشد که دشمنان سوریه اکنون با محدودیت های بیشتری برای تحقق اهداف خود مواجه شده اند و دیگر مانند گذشته اوضاع به نفع آنان نیست.  واقعیت این است که واشنگتن و تل آویو در سوریه به پایان خط رسیده اند و برای کسب دستاورد و امتیازهای سیاسی، دست و پا می زنند و به خوبی می دانند اوضاع در سوریه از کنترل آنان خارج شده و تلاش و پیروزهای ارتش سوریه اهداف و محاسبات آنان را به چالش کشانده است.

تلاش بیهوده اسراییل برای تبلیغات دروغین در کسب دستاوردهای سیاسی 

رژیم اسرائیل اما؛ همچنان در تخیلات خود به سر می برد و می کوشد با تبلیغات دروغین نشان دهد که در سطح سیاسی دستاوردهایی را کسب و نظر روسیه را برای اخراج نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان از خاک سوریه جلب کرده است.

رسانه های عبری زبان همسو با مسوولان رژیم صهیونیستی، با اخبار فاش شده مربوط به دیدارهای مسوولان این رژیم با مقامات روسیه در مسکو، تاکید می کنند که طرف اسرائیلی توانسته است روس ها را با خود همراه و آنان را در خصوص ضرورت قطع حمایت از ایران و اخراج نیروهای ایرانی از جنوب سوریه قانع کنند.

در حالی که این اخبار صحت ندارد و مسوولان روسیه بلافاصله پس از انتشار این شایعه ها واکنش نشان داده اند و اینگونه اطلاعات را تکذیب کرده اند.

اسرائیل پس از شکست در طرح ها و اهداف خود در سوریه، اکنون تلاش دارد، چنین وانمود کند که میان ایران و روسیه در خصوص مساله جنوب سوریه اختلاف دارند و تهران، در سوریه پایگاه های نظامی احداث کرده است.

مسوولان اسرائیل پس از دیدار با مسوولان روس در اعلام موضوعاتی که در این دیدارها، مطرح شده بود شتابزده عمل کردند و از وجود توافق در خصوص ممانعت از ورود نیروهای ایرانی و حزب الله به مرزهای جولان و موافقت با اینکه نیروهای ارتش سوریه به تنهایی کنترل مرزها را در اختیار داشته باشند، سخن گفتند.

رژیم اسراییل در برزخ حضور روسیه در سوریه

آشکار است که اسرائیل تلاش دارد این توافق را به نوعی پیروزی و دستاورد سیاسی برای خود تلقی کند؛ در حالی که واقعیت امر از مساله دیگری حکایت دارد و بیانگر ادامه حضور نظامی ایران با مستشاران نظانی و نه  احداث پایگاه های نظامی مانند پایگاه روسی «حمیمیم»، است.

نیروهای حزب الله لبنان به درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارند

علاوه بر این نیروهای حزب الله لبنان نیز به درخواست دولت سوریه در خاک این کشورهمچنان حضور دارند، علیه تروریست ها مبارزه می کنند و این مساله بارها از سوی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اعلام شده است و به گفته «سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان و نیز مسوولان ایرانی این نیروها تنها پس از ریشه کنی کامل تروریسم، خاک سوریه را ترک خواهند کرد.

سوریه علاوه بر بهره مندی از حمایت های نظامی ایران، از کمک های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این کشور برخوردار است و شایعات رسانه ها و مسولان اسرائیل در این خصوص دال بر شکست مفتضحانه این رژیم در پیشبرد اهداف شومش در سوریه آن هم پس از سال ها حمایت نظامی و سیاسی از گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور و اکنون نیز جنوب آن است.

رژیماسرائیل امروز چاره ای جز تسلیم در برابر واقعیت ندارد؛ واقعیتی که پیروزهای ارتش سوریه در برابر تروریست هایی که از حمایت همه جانبه واشنگتن و تل اویو برخوردار بودند، حاکم کرده است.

پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در تحولات عفرین

اسرائیل تلاش دارد به افکار عمومی جهان چنین القا کند که دور کردن ایران و حزب الله لبنان از مرزهای جنوبی سوریه نتیجه توافقاتش با روسیه بوده است و این امر برای تل آویو به مثابه یک پیروزی قلمداد می شود؛ در حالی که عکس این مساله اتفاق افتاده؛ اسرائیل به بازگشت ارتش سوریه به جنوب این کشور و کنترل این منطقه تا مرزهای جولان اشغالی و مرزهای اردن تن داده است و این خود برای سوریه و محور مقاومت و نه اسرائیل پیروزی نظامی و دستاورد سیاسی به شمار می رود.

اشتباهات مکرر رژیم صهیونیستی در جنگ با سوریه

بنابراین اسرائیل از همان آغاز جنگ در سوریه در محاسبات و پیش بینی هایش دچار اشتباه شده بود و امروز نیز اشتباه دیگری را در ایجاد منطقه جغرافیایی در جنوب سوریه که تحت کنترل تروریست های وابسته به اسرائیل باشد، مرتکب شد.اسرائیل امروز شاهد سرنوشت شوم گروه های تروریستی است که از آنها حمایت می کرد.

تروریست ها به ویژه پس از توافق روسیه، اردن و آمریکا در وضعیت اسف باری قرار گرفته اند و شاهد آن خواهند بود که چگونه حمایت های اربابانشان بویژه آمریکا و اسرائیل از آنان قطع و آنان قربانی اهدافی خواهند شد که هیچ گاه در خاک سوریه تحقق نیافت.

اسرائیلی ها گویی فراموش کرده اند که روابط ایران و روسیه به مساله سوریه محدود نمی شود و این رابطه راهبردی، امنیتی، اقتصادی و همجواری است.

اسرائیلی ها همچنین از این مساله غافل مانده اند که گفتگوهای کنفرانس آستانه اصل و اساس حل بحران سوریه بوده است و این کنفرانس نتیجه همکاری ایران و روسیه و سپس ترکیه بود و اگر تلاش ایران نبود این کنفرانس نتیجه ای در بر نداشت.

رژیم صهیونیستی باید بداند که قطار پیروزی ها و دستاوردهای ارتش سوریه به حرکت خود ادامه خواهد داد و در مرزهای جنوب سوریه متوقف نخواهد شد؛ شاید هم مقامات ارشد اسرائیل از همین موضوع ترس و وحشت دارند.

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 2 تیر 1397 - 11:4:23