مشاهدات کارکنان صلیب سرخ جهانی از وضعیت شهر حدیده

شنبه 26 خرداد 1397 - 16:7:32
مشاهدات کارکنان صلیب سرخ جهانی از  وضعیت شهر حدیده

تهران- الکوثر: به دنبال افزایش حملات ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده، مردم شهر نگران وضعیت این شهر هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مدیر منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ برای خاور نزدیک و میانه با ابراز نگرانی از وضعت الحدیده و محاصره آن می گوید حمله به الحدیده باعث تاخیر در ورود کالاهای ضروری به یمن و بدترشدن وضعیت مردم در سراسر یمن  خواهد شد.
به گفته کارکنان صلیب سرخ، حملات ائتلاف سعودی به الحدیده باعث نگرانی  یمنی ها شده و  خانواده هایی که کودکانشان دچار بیماریهای کلیوی و قلبی هستند به دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی مراجعه می کنند و تقاضا دارند برای عمل جراحی کودکانشان سریعا به آنها کمک بشود. 
این در حالیست که بیمارستانها به علت بمباران های پی در پی ائتلاف متجاوز سعودی و  قطعی برق ناشی از کمبود سوخت یا خرابی مولدها، نمی توانند به درستی کار کنند.
ادامه حمله ائتلاف سعودی به الحدیده،  نگرانی از توقف کمک بشردوستانه را که عمدتا از بندر الحدیده واقع در حاشیه دریای سرخ می گذرد، به وجود آورده است.
از روز چهارشنبه، نبردها بین نیروهای انصارالله و نیروهای هوادار دولت مستعفی که از حمایت ائتلاف تحت فرمان عربستان برخوردارند، صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است .
این در حالیست که  مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل برای یمن امروز  شنبه برای گفتگوهای فوری درباره بندر حدیده که از چهار روز پیش صحنه حمله نیروهای وفادار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به این بندر راهبردی است، وارد صنعا پایتخت این کشور شد.
ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شده  فرودگاه الحدیده را که در جنوب شهر واقع  شده است، تصرف کرده اما  منابع رسانه ای غربی و عربی این ادعا راتکذیب کرده اند.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 خرداد 1397 - 16:5:55

دسته بندی :