وابسته نظامی ایران پاسخ می دهد:

مستشاران ایرانی تا چه زمانی در سوریه می مانند؟

پنج شنبه 10 خرداد 1397 - 13:0:8
مستشاران ایرانی تا چه زمانی در سوریه می مانند؟

دمشق- الکوثر: وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت حضور مستشاری ایران در سوریه تا زمانی که این کشور به آن نیاز داشته باشد ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرتیپ پاسدار «ابوالقاسم علی نژاد» با اشاره به درخواست رسمی حکومت سوریه از ستاد کل نیروهای مسلح ایران برای اعزام مستشاران نظامی به سوریه تصریح کرد: اثرات این حضور با پایان جنگ در سوریه عمیق و ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی در این کشور و شکست های پی در پی جبهه تکفیری ها و در عین حال خشم حامیان آنها، گفت : هر زمان که جبهه مقاومت و ارتش سوریه ابتکار عمل را در این کشور در دست گرفته و پیروز میدان شده اند، غربی ها با اقدامات جنایت بار خود در صدد نجات تروریست ها برآمده اند.

وابسته نظامی ایران در سوریه ادامه داد، حمله به پایگاه هوایی الشعیرات در سال گذشته و همچنین بمباران و موشک باران یک مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه در 24 فروردین 1397 نمونه ای از این جنایات است.

علی نژاد خاطر نشان کرد، حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه از سویی در راستای حمایت همه جانبه این کشورها از تروریست های تکفیری و از طرف دیگر نشانه شکست و عجز جبهه استکباری در سوریه است که در هشت سال گذشته همواره ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 60 درصد خاک سوریه از دست تروریست ها آزاد شده است، افزود: تدابیر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دفاع از مردم و خاک این کشور در کنار رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در آزادسازی قسمت زیادی از خاک این کشور بسیار موثر بود.

این مقام نظامی ایرانی همچنین روز قدس را سند افتخار جمهوری اسلامی دانست و گفت : ایران اسلامی همواره از آرمان فلسطین و آزادی قدس اشغالی دفاع می کند و این دفاع ادامه خواهد داشت و مربوط به زمان خاصی نیست.

علی نژاد با بیان اینکه برخی کشورهای عربی منطقه به جای مقابله با رژیم صهیونیستی به غلط و بر اثر برخی القائات مانند ایران هراسی در برابر جمهوری اسلامی صف آرایی کرده اند، گفت: ای کاش کشورهای عربی به جای اجیر کردن شمار زیادی از عناصر مسلح برای کشتار مردم مسلمان سوریه و عراق از آنان برای مقابله با سیاست های رژیم صهیونیستی استفاده می کردند.

وی تاکید کرد: اگر فقط بخشی از توانایی تکفیری هایی که بخش هایی زیادی از عراق و سوریه را ویران کردند به مقابله با رژیم صهیونیستی اختصاص می یافت، اکنون اثری از این رژیم باقی نمانده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 خرداد 1397 - 12:54:22