آیا آیه «مثل الذین حملوا التورات» درباره مسلمانان هم صدق می کند؟

چهار شنبه 9 خرداد 1397 - 11:39:42
آیا آیه «مثل الذین حملوا التورات» درباره مسلمانان هم صدق می کند؟

تهران- الکوثر: استاد برجسته علوم دینی گفت به رغم برخی قصورها، نمی توان گفت آیه شریفه «مثل الذین حملوا التورات» که در قرآن کریم درباره یهودیان آمده است درباره مسلمانان نیز صدق می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در ویژه برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: در ابتدا باید ببینیم منظور از «حاملان قرآن» چیست؟ در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) آمده است «شریف ترین افراد امت من حاملان قرآن هستند». آیا منظور از حاملان قرآن کسانی است که قرآن را حفظ می کنند؟ آیا منظور از حاملان قرآن کسانی است که قرآن را با خود حمل می کنند و قرآن می خوانند؟ چنین افرادی در سینه خود الفاظ قرآنی را حمل می کنند و در دستانشان قرآن دارند. اما حاملان واقعی قرآن کسانی هستند که به آیات قرآن عمل می کنند و قرآن را ترک نمی کنند. همانطور که در قرآن کریم در سوره جمعه آمده است یهودیان در عمل به این وظیفه ناکام بودند و شکست خوردند و مانند الاغی بودند که تورات بارشان بود.

این استاد پژوهش های اسلامی افزود: ولی آیا ما قرآن کریم را در زندگی خود اجرا کردیم؟ آیا رفتار و کردار خود را با آیات قرآن هماهنگ کردیم و با خانواده و برادران خود و دیگران رفتاری مطابق با قرآن داشتیم؟

استاد اسد محمد قصیر افزود: در خصوص مسئله فلسطین من باید بگویم که ما به قرآن عمل نکردیم. اکثر افراد امت اسلامی دستور قرآن را در موضوع فلسطین اجرا نکردند. ما ملت های اسلامی در این زمینه کوتاهی کردیم. ما در مسئله فلسطین و برادران فلسطینی خود کوتاهی کردیم. ما در مسئله یمن هم کوتاهی کردیم... با این حال نمی خواهم بگویم که در کل زندگی خود عمل کننده به قرآن نبودیم. بنابراین آنچه در قرآن درباره یهودیان به عنوان حاملان تورات گفته شده است درباره مسلمانان صدق نمی کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 خرداد 1397 - 11:39:8