صادرات بی سابقه تسلیحات انگلیسی به فلسطین اشغالی !

یک شنبه 6 خرداد 1397 - 15:31:40
صادرات بی سابقه تسلیحات انگلیسی به فلسطین اشغالی !

تهران - الکوثر : همزمان با تشدید سرکوب فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی ، انگلیس صادرات تسلیحات به این رژیم را به شدت افزایش داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه "گاردین" چاپ لندن روز یکشنبه گزارش داد آمار «کمپین مخالف تجارت سلاح» نشان می دهد پیمانکاران دفاعی در بریتانیا مقادیر بی سابقه ای سلاح به اسرائیل فروخته اند. 

آمار کمپین مخالف فروش سلاح نشان می دهد، سال 2017 مجوز فروش 221 میلیون پوند سلاح به فلسطین اشغالی صادر شده که این رژیم را به هشتمین بازار بزرگ شرکت های ساخت سلاح در بریتانیا تبدیل کرده است. 

 به طور کلی در پنج سال گذشته رژیم صهیونیستی سخت افزارهای نظامی به ارزش بیش از 350 میلیون پوند از لندن خریداری کرده است.

به نوشته این روزنامه، افزایش بی سابقه فروش سلاح به اسرائیل تنها چند روز پس از تایید سفر شاهزاده ویلیام نوه ملکه بریتانیا به سرزمین های اشغالی منتشر شده است. 

گاردین در ادامه نوشت، سلاح های ساخت بریتانیا با مجوز دولت این کشور بارها علیه فلسطینی ها استفاده شده است، اما فروش پرشتاب جنگ افزارها همچنان ادامه دارد و باید تحقیقات کاملی درباره احتمال استفاده از این سلاح ها در اقدامات بی رحمانه چند ماه اخیر انجام شود. 

ساکنان نوار غزه از 30 مارس مصادف با سالگرد «روز زمین»، راهپیمایی موسوم به تظاهرات حق بازگشت را در منطقه مرزی بین نوار غزه و سرزمین های اشغالی برگزار کردند که در این راهپیمایی ها تاکنون 120 فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 6 خرداد 1397 - 15:8:21