توافق آمریکا با رژیم صهیونیستی برای همکاری درباره تحریم ایران

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:59:9
توافق آمریکا با رژیم صهیونیستی برای همکاری درباره تحریم ایران

تهران- الکوثر: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره همکاری و هماهنگی درباره موضوع اعمال تحریم‌ها علیه ایران به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه جروزالم پست، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد «موشه کاهلون»، وزیر دارایی این رژیم، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در نشستی در قدس در خصوص همکاری و هماهنگی درباره موضوع تحریم‌ها علیه ایران به توافق رسیدند.

کاهلون درباره اجرایی شدن تصمیم یکجانبه واشنگتن در انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: «تصمیم به انتقال سفارت به قدس، تصمیمی شجاعانه است که ما سال‌های زیادی منتظر آن بودیم.»

او  همچنین از منوچین بابت انتقال سفارت آمریکا به قدس و خروج «شجاعانه» از توافق هسته‌ای ایران تشکر کرد.

این وزیر صهیونیست  افزود: «ترامپ شجاعانه و به شکلی قاطع قدس را پایتخت اسرائیل خواند. آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای امضا شده با ایران که تهدیدی واقعی علیه اسرائیل است شجاعت و عمق و کیفیت رابطه اسرائیل و آمریکا را به اثبات رساند.»

شایان ذکر است، روز گذشته علی‌رغم اعتراضات بین‌المللی، آمریکا به دستور رئیس‌جمهور این کشور در اقدامی غیرقانونی، سفارت خود را از تل‌آویو به شهر اشغالی قدس منتقل کرد. چندی پیش از آن هم دونالد ترامپ با پایبند نبودن به تعهد این کشور به توافق هسته‌ای سال 2015 ایران با گروه 1+5، خروج واشنگتن از این توافق را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:59:4