ظریف پس از ورود به پکن: مهم ترین ماموریت ما تضمین گرفتن از اروپاست

یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:48:44
ظریف پس از ورود به پکن: مهم ترین ماموریت ما تضمین گرفتن از اروپاست

تهران- الکوثر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه چین قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ظریف در فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار برنامه ریزی شده با وزیر خارجه چین در روز یکشنبه گفت: برای ما مهم است که مذاکرات ما با گروه ۵ شروع شود. این یک سفر کاری است. چین از نزدیک‌ترین دوستان ایران است و امروز درباره تصمیمی گفتگو می کنیم که ایران قرار است با توجه به نحوه تضمینی که سایر اعضای گروه پنج بعلاوه یک بعد از خروج آمریکا در مورد اجرای برجام می دهند، اتخاذ کند. ما با چین همواره روابط خوبی داشتیم. قبل از برجام روابط‌مان با چین خیلی خوب بود و در دوران برجام شریک تجاری اصلی ایران بود. امروز ما اطمینان داریم که چینی ها در کنار ما خواهند بود و قرار است در این زمینه صحبت کنیم. این گفتگوها شامل سایر حوزه های مورد علاقه نیز خواهد شد.

ظریف درباره سفرش به مسکو و بروکسل نیز گفت: سفرم به سه کشور مهم است. ما سفرمان را با چین و روسیه که همواره با مردم ایران قبل و بعد از تحریم ها بودند شروع کردیم. روابط مان با چین و روسیه حساس بوده و بعد از تحریم ها مهم خواهد بود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین درخواست را از ایران داشتند با خارج شدن آمریکا از برجام در این توافق بماند از این رو باید ببینیم چگونه کشورهای اروپایی می خواهند تضمین کنند که منافع ایران از برجام با وجود خروج آمریکا از این توافق حفظ و تامین می‌شود. مهم‌ترین ماموریت ما گرفتن تضمین است و همانطور که رییس جمهور گفتند برای همه گزینه‌ها آمادگی داریم اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع مردم ایران هم از برجام تضمین شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:47:18