ظریف به همتای انگلیسی خود درباره تجاوز به سوریه چه گفت؟

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 20:27:18
ظریف به همتای انگلیسی خود درباره تجاوز به سوریه چه گفت؟

تهران- الکوثر: بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس امروز یکشنبه در گفتگویی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در خصوص مشارکت انگلستان در حمله موشکی به سوریه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام کرد آقای ظریف در این گفتگوی تلفنی ضمن محکوم کردن حمله خودسرانه به سوریه، مجددا بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با کاربرد هر گونه سلاح شیمیایی تاکید کرد و با یادآوری سابقه کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران به دست صدام با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از برخورد دوگانه غرب انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران اقدام به حمله به سوریه قبل از تحقیق بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این کشور را سؤال برانگیز خواند و افزود: دو حمله ای که به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه انجام شد درست در مقاطعی بود که ارتش سوریه دست برتر را در مقابل تروریست‌ها داشت و آنها را در آستانه شکست قرار داده بود.

ظریف به وزیر امور خارجه انگلیس یادآور شد: از ابتدای مطرح شدن خلع سلاح شیمیایی سوریه اعلام کردیم که گروه های مسلح تروریستی سلاح های شیمیایی در اختیار دارند که به آن توجه نشد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان با انتقاد از اقدام خودسرانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه در تجاوز به سوریه، به بوریس جانسون گفت: هیچ کشوری به طور خودسرانه حق اجرای مقررات تنبیهی علیه سایر کشورها را خارج از موازین بین المللی ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 20:27:12