پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت رای نیاورد

شنبه 25 فروردین 1397 - 22:20:52
 پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت رای نیاورد

تهران- الکوثر: با کارشکنی آمریکا و متحدانش پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل رد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشست اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل براي بررسي حملات کشورهاي غربي به سوريه برگزار شد.

پس از سخنان نماينده‌هاي برخي از کشورهاي حاضر در اين نشست، قطعنامه پيشنهادي روسيه در محکوميت حملات سه جانبه به سوريه به راي گذاشته شد که با رأي مخالف هشت کشور رد شد.

روسيه، بوليوي و چين به اين قطعنامه راي موافق، هشت کشور راي مخالف و چهار کشور راي ممتنع دادند. در اين قطعنامه پنج پاراگرافي درباره «تجاوز» به يک کشور مستقل که به گفته مسکو نقض حقوق بين الملل و منشور سازمان ملل متحد به حساب مي آيد، به شدت ابراز نگراني شده بود.

اظهارات نماينده سوريه

بشار جعفري نماينده دائم سوريه در سازمان ملل در نشست اضطراري شوراي امنيت براي بررسي حملات کشورهاي غربي به سوريه گفت: بايد به ياد داشته باشيم چه کشوري (آمريکا) فلسفه بازگشت به دوران جنگ سرد را دنبال مي کند. 
وي افزود سفير فرانسه گفت که آنها از طرف جامعه بين المللي به سوريه تجاوز نظامي کرده اند و من مي خواهم بپرسم او از کدام جامعه بين المللي سخن مي گويد؟

نماينده سوريه در سازمان ملل گفت کمیته حقیقت یاب سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ظهر امروز به دمشق رسیدند. آنها از ساختمان مرکز تحقیقاتی برزه دمشق که از سوی کشورهای متجاوز مورد حمله قرار گرفت بازدید کردند و سندی ارائه دادند که عدم وجود هرگونه فعالیت شیمیایی را در این مرکز تأیید می کند. 
جعفری افزود: ما به هیچ نمی دهیم که دخالت های خارجی آینده سوریه را ترسیم کند. آمریکا، فرانسه و انگلیس تهاجم وحشیانه و آشکاری را علیه سوریه آغاز کردند و کشورم و هم پیمانانش حق دارند به این تجاوز پاسخ دهند. گروه هاي تروريستي بر اساس رهنمودهاي حاميان خارجي خود سناريوي ساختگي دوما را اجرا کردند. تجاوز نظامي به سوريه چراغ سبزي براي گروه هاي تروريستي بود تا به حملات شيميايي خود در آينده ادامه دهند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


شنبه 25 فروردین 1397 - 22:20:18