فایننشال تایمز: مقابله با ایران به نفع اروپا نیست!

پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 21:26:4
فایننشال تایمز: مقابله با ایران به نفع اروپا نیست!

تهران- الکوثر: روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس در مقاله‌ای تحلیلی با بیان این که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ممکن است واشنگتن را برای مقابله نظامی با ایران متقاعد کنند نوشت؛ طرح های مقابله با ایران به نفع اروپا نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یوگو کواچ» در این مقاله نوشت: ادامه بحث در مورد این که حد و مرز میان انتقاد از اسرائیل و یهودی ستیزی کجاست، در واقع نوعی وقت کشی است. اکنون که جان بولتون جنگ طلب، مشاور امنیت ملی ترامپ شده است به نظر می‌رسد اسرائیل و عربستان سعودی ممکن است موفق شوند تا واشنگتن را برای مقابله نظامی با ایران متقاعد کنند. این مسئله برای تلاش های اروپا جهت ازسرگیری روابط تجاری با ایران مفید نخواهد بود.

این روزنامه افزود: اسرائیل و عربستان سعودی همچنین مشتاقانه کاملا از سیاست وعده سر خرمن و امید واهی واشنگتن که از یک طرف به دنبال حذف بشار اسد رئیس جمهور سوریه و از طرفی به دنبال حفط ساختارهای سکولار دولت سوریه است، حمایت می کنند. ادعای حمله شیمیایی در دوما، این روند را تسریع کرده است.

اگر واشنگتن در این راه موفق شود، اروپا باید خود را برای موج عظیم مهاجرت پناهجویان از مناطق تحت کنترل دولت سوریه و نیز پایان جامعه باستانی مسیحیان سوری آماده کند. نیاز به گفتن نیست این آوارگان به جای رفتن به آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به اروپا خواهند آمد.

نویسنده در پایان تحلیل خود نوشت: در خصوص این افکار اهریمنی که درباره سوریه و ایران وجود دارد، منافع اروپا لزوما با منافع واشنگتن، تل آویو و ریاض همخوانی ندارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 21:25:57