بشار اسد در دیدار علمای اسلامی : به مطالبی که رهبر انقلاب درباره من گفتند، افتخار می‌کنم

پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 13:49:41
بشار اسد در دیدار علمای اسلامی : به مطالبی که رهبر انقلاب درباره من گفتند، افتخار می‌کنم

دمشق- الکوثر: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار دبیرکل مجمع تقریب اسلامی و جمعی از علمای اسلامی گفت: مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینجانب فرموده اند موجب افتخار من است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار اسد ضمن خوش  آمد گویی به هیئت مجمع تقریب  و سایر هیئت های شرکت کننده در نخستین اجلاس وحدت امت اسلامی که برای نخستین بار در سوریه برگزار شد، اظهار داشت : مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینجانب فرموده اند موجب افتخار من است.

وی درادامه تصریح کرد تفرقه افکنی و تقویت جریان های افراط گرا، سلاح اصلی دشمنان امت اسلامی است.
بشار اسد گفت:  سلاح اساسی که دشمنان از آن استفاده می کنند تفرقه افکنی، تقویت افراط گرایی و ایجاد شکاف های دینی و فکری در بین اعضای یک جامعه است.
اسد افزود: وحدت مسلمانان مبتنی بر تنوع و پایبندی به ریشه دین، برای حمایت از جوامع ما در برابر طرح های تفرقه افکنانه غرب که با هدف تضعیف ما اجرا می شود، کافی است.
وی همچنین بر اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت امت اسلامی و نقش علمای دینی در گفتگوی آزاد در جوامع تاکید و خاطر نشان کرد: ریشه اصلی آنچه امروز امت اسلامی با آن روبروست، تلاش برای جدا کردن هویت ملی و دینی از یکدیگر و سرپوش گذاشتن بر این واقعیت است که ما ریشه های یکسانی داریم.
رئیس جمهور سوریه همچنین از اندیشمندان خواستند مبانی عقلی وحدت و مقاومت را مورد بررسی قرار دهند و ویروس تکفیر را شناسایی کرده و پادزهر آن را ارائه دهند.

پیشنهادهای تقریبی آیت الله اراکی به رییس جمهور سوریه

پس از سخنان رئیس جمهور سوریه، آیت الله اراکی به عنوان نخستین سخنران از آقای رئیس جمهور و وزیر اوقاف که زمینه تاسیس مجمع وحدت امت و برگزاری این اجلاس با حضور بزرگانی از علما و متفکران جهان اسلام را  فراهم آوردند تشکر و قدر دانی کردند و نقش علما در ایجاد بستری محکم برای وحدت جوامع اسلامی را مور تاکید قرار دادند.

دبیر کل مجمع تقریب افزود : کشور سوریه به جهانیان اثبات کرد با وجود رئیس جمهوری حکیم و مردمی شجاع و مقاوم می‌توان کارهای بزرگی به ثمر رساند که ان‌شاءالله فتح قدس از دستاوردهای آن خواهد بود.

آیت الله اراکی در گفتگوی خصوصی با رییس جمهور سوریه چهار موضوع  را پیشنهاد کردند که ایشان ضمن تحسين این پیشنهادهای مهم دستور لازم را برای اجرا صادر کرد

 ۱َ.تاسیس مرکز ترویج اسلام معتدل

 ۲. تاسیس مجمع فقهی که در جهان اسلام مرجعیت داشته باشد. ۳.تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه

۴.پشتیبانی جدی از مجمع سوری برای وحدت امت


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 13:36:54