پروژه ایران هراسی بن سلمان در واشنگتن

چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 17:44:1
پروژه ایران هراسی بن سلمان در واشنگتن

تهران- الكوثر: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفر خود به واشنگتن در جمع گروهی از سردبیران روزنامه نیویورک تایمز،‌ پروژه ایران هراسی را پیگیری كرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هر چند این دیدار پشت درهای بسته برگزار شد اما مقام‌های سعودی به نیویورک ‌تایمز اجازه دادند بخش‌هایی از گفته‌های محمد بن سلمان در این دیدار را منتشر کند. به گزارش نیویورک تایمز، ولیعهد سعودی در این دیدار با این ادعا كه توافقنامه هسته‌ای كنونی با ایران نمی تواند مانع دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای شود گفته است: «تعلل كردن و نظاره‌گر بودن دستیابی ایرانی‌ها به بمب (هسته‌ای)، به این معنی است که منتظر بمانید تا گلوله به سر شما برخورد کند. بنابراین، باید از همین امروز حرکت کرد».
ولی‌عهد سعودی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است: «ما هدف ایران را می‌دانیم. در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای برایشان سپری ایجاد می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر کاری می‌خواهند در خاورمیانه انجام دهند و در عین حال مطمئن باشند که کسی به آن‌ها حمله نمی‌کند یا [اگر حمله کند] از سلاح هسته‌ای خود استفاده می‌کنند».

به نوشته نیویورک‌ تایمز، بن‌سلمان گفته است توافق هسته‌ای کنونی با ایران باید با توافق دیگری که موجب اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود و مسائل منطقه‌ای با این کشور را هم حل کند، جایگزین شود.
وی در این جلسه درباره یمن هم صحبت کرده و شلیک هفت موشک بالستیک به سمت عربستان را آخرین تلاش‌های از سر عجز انقلابیون یمن توصیف کرده و گفته است عربستان تلاش می‌کند با جدا کردن حوثی‌ها از دیگران، بحران یمن را در یک روند سیاسی حل کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 17:36:46