پارکینسون را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید

چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 13:22:39
پارکینسون را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید

تهران- الکوثر: پارکینسون نوعی فلج همراه با لرزش عضلات است که معمولا در سنین بالای ۵۰ تا ۶۰ سال بروز پيدا مي‌کند و مبتلایان با در پيش گرفتن رژيم غذایی مناسب می‌توانند بر این بیماری غلبه کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از علائم پارکینسون می‌توان به سخت شدن عضلات و گرفتگی آنها، لرزش‌های غیرارادی در دستان، بازو‌ها و پاها، آبریزش دهان، صحبت کردن‌های نامفهوم، کندی حرکت، تعادل نداشتن در راه رفتن و ایستادن، از دست دادن حواس یا زوال عقل اشاره کرد. در برخی از موارد بیماری پارکینسون در افراد بالای ۶۰ سال باعث لکنت زبان هم می‌شود.

مشکلات گوارشی مانند عفونت هلیکوباکتر پیلوری معده، یبوست، افزایش فشار خون، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، استفاده از برخی دارو‌های شیمیایی مانند قرص‌های خواب‌آور، ضدبارداری و تشنج و آنتی‌هیستامین‌ها، مصرف غذا‌های کنسرو شده و ساندویچی، عوامل ژنتیکی، آلودگی‌های زیست محیطی مانند آلودگی آب و هوا، آلودگی‌های ناشی از مواد شیمیایی مانند آفت‌کش‌ها و کمبود ویتامین E و گروه ویتامین‌های B از جمله عوامل ایجاد کننده پارکینسون هستند.

متخصصان طب سنتي استفاده از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر، حبوباتي مانند نخود و لوبیا، غلاتي مانند جوانه گندم و جو، همچنين مرغ، ماهی و لبنیات همراه با افزودني هايي مثل شوید، پونه کوهی، گل سرخ و زیره سبز را در برنامه غذایی روزانه مبتلايان به پارکينسون در کنترل اين بيماري مفيد مي دانند. همچنين مصرف انجیر و آلوی خشک خیس شده هم نقش موثری در بهبود پارکینسون دارد. 

به گفته متخصصان، استفاده از  گروه ویتامین‌های B مانند B1 ، B2 ، B6 ، B12  و مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز و مصرف همزمان سلنیوم و روی به درمان پارکینسون کمک شایانی می‌کند.

همچنين مصرف پرتقال، لیمو شیرین، کیوی، انگور، گریپ‌فروت، زردآلو، و مصرف میوه‌های قرمز رنگ مانند توت فرنگی، شاتوت، تمشک، و زغال‌اخته مي‌تواند خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش دهد، زیرا این میوه‌ها حاوی فلاونوئید‌ و انواع آنتی‌اکسیدان‌ هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 10:59:36

دسته بندی :