به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این گزارش آمده است، پرواز برای کاهش ارتفاع به 17000 پایی مجاز شده بوده است اما خدمه ابتدا با تنظیم ارتفاع 15000 پا روی خلبان خودکار اقدام به آغاز کاهش ارتفاع کرده و سپس ارتفاع 14000 پا را روی خلبان خودکار تنظیم کردهاند و از ارتفاع مجاز شده و ارتفاع ایمن منطقه پایینتر آمدهاند.
بر اساس این گزارش، بررسی ها نشان می دهد سیستمهای هواپیما از جمله موتورها و سیستم یخزدایی طبق خواست خلبان کار میکرده و مشکل فنی تا این لحظه دیده نشده است. خدمه در ساعت 9:31:14 هشدار استال دریافت کردهاند. سرعت هواپیما در این لحظه 117 نات و گشتاور موتورها روی 67 درصد بوده است. هواپیما سپس هشدار GPWS دریافت کرده است. خلبانان تا ثانیهای قبل از برخورد به دلیل پوشش ابر متوجه وجود کوه در روبرو نشدهاند و در لحظه آخر با مشاهده کوه سعی در انجام دادن مانور شدید گردش بهچپ جهت پرهیز از برخورد داشتهاند که بینتیجه بوده و هواپیما به کوه برخورد کرده است.
برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید
برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید
دو شنبه 21 اسفند 1396 - 8:44:39