ضدیت تاریخی امویان با اسلام از نگاه اندیشمند مصری

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 10:23:14
ضدیت تاریخی امویان با اسلام از نگاه اندیشمند مصری

تهران- الکوثر: دکتر احمد راسم النفیس نویسنده و اندیشمند مصری اموی ها را آغاز کنندگان ضدیت با اسلام دانست که حملات علیه اسلام را چه پیش از جنگ بدر چه پس از آن فرماندهی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر النفیس در برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر گفت: پیامبری حضرت محمد (ص) نه رویداد سیاسی تصادفی نه ناشی از بخت و اقبال نه هیچ چیز دیگری از این قبیل بود بلکه برنامه ای الهی و ربانی موجب شد این پیامبر گرامی مبعوث شود.

دکتر النفیس که پزشک و جراح متخصص و استاد دانشگاه المنصوره قاهره است و پس از مدتها تحقیق و مطالعه مذهب خود را از اسلام سنی به اسلام شیعه تغییر داد افزود: کاملا روشن است که اموی ها آغاز کنندگان خط مقابله و ضدیت با اسلام بودند و حملات علیه اسلام را چه پیش از جنگ بدر چه پس از آن رهبری کردند. در جنگ بدر همه می دانند که اموی ها با پیامبر اسلام (ص) جنگیدند و عتبة بن ربیعة و شیبة بن ربیعة و ولید بن عتبة از اموی هایی بودند که این جنگ را فرماندهی می کردند. بعد از این که این افراد در جنگ بدر شکست خوردند ابوسفیان با جمع آوری قبایل مختلف جنگ احزاب را به راه انداخت تا اسلام را نابود کند.

این نویسنده و اندیشمند اسلامی که تاکنون حدود 30 عنوان کتاب تألیف کرده است افزود: ما زمانی که به تاریخ یا سیره نبوی مراجعه می کنیم متوجه می شویم احزاب به فرماندهی ابوسفیان صرفا قبایل عرب نبودند که برای جنگ با پیامبر اسلام (ص) با یکدیگر ائتلاف کردند بلکه جماعتی با هویت ها و ادیان مختلف بودند و یهودیان در رأس آنان قرار داشتند. کسانی که این حمله را رهبری کردند بنی امیه بودند و این کلام خداوند تعالی کاملا درباره آنان صدق می کند که «و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا من المجرمین...» و «و کذلک جعلنا فی کل قریه أکابر مجرمیها...».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 10:19:33