پژوهشگر دینی: امام خمینی(ره) نگاه علمای غربی به دین را تغییر داد

پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 13:11:45
پژوهشگر دینی: امام خمینی(ره) نگاه علمای غربی به دین را تغییر داد

مشهد- الکوثر: استاد حوزه و پژوهشگر علوم اسلامی گفت امام خمینی(ره) این دیدگاه علمای غربی را که دین رو به افول است تغییر داد و اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ علاء الشیخ در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که از مشهد مقدس پخش می شود گفت: امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد و دیدگاه مرسوم دانشمندان غربی درباره دین را تغییر داد.

این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به محبوبیت گسترده امام خمینی(ره) در بین مردم ایران گفت: امام خمینی(ره) به زبان مردم سخن می گفت به همین علت مردم صداقت و شفافیت و شجاعت و حق طلبی را در سخنان امام یافتند که قبلا در سخنان بسیاری از علمای دینی ندیده بودند.

دکتر علاء الشیخ افزود: امام خمینی(ره) دیدگاه مرسوم درباره دین حتی در بین غربی ها را نیز تغییر داد به همین علت وقتی به سخنان علمای دیگر ادیان و مذاهب مراجعه می کنیم می بینیم آنها معتقدند انقلاب اسلامی در ایران، برداشت نادرست درباره دین را تغییر داد. در آن زمان مردم از دین رویگردان شده بودند ولی امام خمینی(ره) آمد و دین و شریعت را زنده کرد به طوری که اندیشه های امام راحل هنوز هم بر همه ملت ها تاثیرگذار است.

این استاد حوزه و پژوهشگر دینی افزود: جامعه شناسان و روان شناسان و سیاستمداران در غرب، دین را پدیده ای رو به افول می دیدند ولی امام خمینی(ره) این دیدگاه را تغییر داد و مفهوم واقعی دین را احیا کرد و اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کرد.

به گفته علاء الشیخ، با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مستضعفان جهان متوجه شدند انقلاب امکان پذیر است و مظلومان و مستضعفان می توانند حقوق سلب شده خود را بازپس بگیرند و همین مسئله نور امید را در دل آنها زنده کرد... خیلی ها فکر می کردند امام نخواهد توانست به اهداف بلندش دست یابد اما امام به خدای عز و جل ایمان و اعتماد و توکل داشت و به مردمی که در اطرافش بودند باور داشت و توانست به اهدافش دست پیدا کند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 13:11:36