بروجردی: بدون دخالت ایران، منطقه وضع دیگری داشت

چهار شنبه 25 بهمن 1396 - 21:11:54
بروجردی: بدون دخالت ایران، منطقه وضع دیگری داشت

بیروت- الکوثر: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی،‌ حضور ایران در سوریه و عراق را پاسخی به دعوت رسمی این دو کشور و کاملا قانونی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بروجردی در مصاحبه با شبکه المنار لبنان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: من بارها اعلام کردم که حضور ما در سوریه و در عراق بنا بر دعوت رسمی دولت‌های این دو کشور صورت گرفته است. ما برای مقابله با پدیده شوم تروریسم به آنجا رفتیم که اگر کمک‌های جمهوری اسلامی در این زمینه نبود، قطعا منطقه وضع دیگری داشت. این را هم مقامات عراق و هم مقامات سوریه می‌دانند. بنابراین حضور ما در سوریه و عراق این دخالت نیست و خیلی طبیعی و منطقی و در چارچوب روابط دوجانبه است.

بروجردی افزود: کسانی که بدون اجازه ورود پیدا می‌کنند، لشکرکشی می‌کنند، به کشور ضعیفی مثل بحرین نیرو برای سرکوب مردم می‌فرستند، آنها باید به افکار عمومی دنیا پاسخگو باشند نه ما که اقدام‌مان کاملا مشروع و منطقی و مورد درخواست این کشورها بوده است.

بروجردی در بخش دیگری از این مصاحبه ادعای صدور موشک از ایران به یمن را مضحک دانست و گفت: من خیلی تعجب می‌کنم از این بحث یمن؛ یمنی که ما نه رابطه، نه سفارت، نه حضور و نه راه ارتباطی با آن داریم. حتی زمانی که ما می‌خواستیم کمک انسانی و دارو ببریم برای مردم مظلوم یمن جنگنده‌های عربستان بلند شدند و هواپیمای کمک‌رسانی ایران را تا فرودگاه صنعا اسکورت کردند و فرودگاه را بمباران کردند تا ما نتوانیم کمک کنیم. حالا چگونه ممکن است ما موشک ببریم؟ این خیلی مضحک است که وقتی عربستان به علت محاسبه غلط در یمن شکست می‌خورد، برای انحراف افکار عمومی هم ملت عربستان و هم منطقه و هم دنیا یک مسئله واهی و غیر واقعی را به نام اینکه ایران به یمن موشک صادر می‌کند را عنوان کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: ما موشک‌هایمان متعرض هیچ کشوری نیست، صرفا دفاعی و بازدارنده است و این یک ضرورت منطقی و مشروعی است که به هیچ وجه نه قابل مذاکره است و نه قابل گنجاندن در یک توافق بین‌المللی و یا هر شکل دیگری. ما این توانمندی را حق مسلم خودمان می‌دانیم و به هیچ وجه مذاکره نخواهیم کرد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 بهمن 1396 - 21:11:44