واکنش عربستان به تصمیم موشکی قطر

جمعه 6 بهمن 1396 - 15:55:0
واکنش عربستان به تصمیم موشکی قطر

تهران- الکوثر: سفیر و نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل به تصمیم قطر برای خرید سامانه دفاع موشکی اس- 400 از روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «عبدالله المعلمی»، به گزارش ها درباره اینکه قطر قصد دارد سامانه موشکی اس 400 از روسیه خریداری کند، واکنش نشان داد.

وی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، به خبرگزاری روسیه در این باره و به صورت کنایه و تلویحی به مساحت کوچک قطر، گفت: «آن‌ها کجا این سامانه ها را مستقر خواهند کرد؟»

رسانه‌های روسیه در این باره اعلام کردند که قطر درصدد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه و مذاکرات در این باره پیشرفت هایی داشته است.

«فهد محمد العطیه»، سفیر قطر در عربستان، در این باره اعلام کرد که مذاکرات برای خرید سامانه دفاع موشکی اس- 400 به مراحل پیشرفته ای رسیده است. افزون بر سامانه دفاع موشکی، درباره خرید فناوری نظامی برای نیروهای زمینی نیز گفتگو می‌شود.

همان گونه که سفیر قطر اعلام کرد، قرارداد همکاری نظامی و فناوری در سفر ماه اکتبر وزیر دفاع روسیه به دوحه، بین قطر و روسیه امضا شد.

العطیه در این باره اعلام کرد که این قرارداد زمین همکاری نظامی بین دو کشور و خرید تجهیزات نظامی و آموزش و تربیت و تمشیت نظامیان و افسران را فراهم می‌کند و در آینده نزدیک وابسته نظامی قطر در مسکو و نیز وابسته نظامی روسیه در دوحه تعیین خواهند شد.

شایان اشاره است که عربستان سعودی که در روابط دیپلماتیک خود با قطر دچار بحران شده است، برای خرید خبری سامانه های موشکی از جمله سامانه دفاع موشکی اس- 400 قرار داد امضاء کرده است.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار عربستان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 6 بهمن 1396 - 15:54:52