اطلاعات جعبه سیاه سانچی سالم بازیابی شد+فیلم

چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 9:26:57

تهران- الکوثر: سرکنسول ایران در شانگهای چین از بازخوانی کامل و صحیح جعبه سیاه دو کشتی سانچی و کریستال با حضور نمایندگان ذی ربط خبر داد .                            

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جعبه سیاه سانچی که ساعت 11 به وقت محلی با حضور نمایندگان ایران ، چین ، پاناما و کشور سازنده این جعبه سیاه یعنی سوئد باز شد ، محتویات و داده های آن به رایانه منتقل شد تا کار بازخوانی و بررسی کارشناسانه بر روی آن انجام شود .
مرحله دوم ، بازخوانی اطلاعات این جعبه سیاه است که در اختیار افراد ذی صلاح برای بررسی فنی و کارشناسانه قرار می گیرد .
نسخه ای از اطلاعات جعبه سیاه سانچی به شرکت ملی نفت کش هم ارسال می شود تا بررسی های فنی بر روی آن انجام شود .
اطلاعات جعبه سیاه بر اساس قوانین ، محرمانه است و فقط در اختیار افراد ذی صلاح قرار می گیرد و این داده ها به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر ، قرار نخواهد گرفت .
همچنین کار حقوقی نیز بر اساس اطلاعات جعبه سیاه ، انجام خواهد گرفت .
زمانی برای بازخوانی و اعلام نتیجه جعبه سیاه سانچی اعلام نشده اما کار به سرعت در حال انجام است .
جعبه سیاه کشتی هنگ کنگی کریستال نیز امروز همزمان با سانچی با حضور نمایندگان ایران ، هنگ کنگ و پاناما و کشور سازنده آن که ژاپن است ، بازیابی شد اما بازخوانی آن از طریق افراد ذی صلاح خود انجام خواهد شد.

سرکنسول ایران در شانگهای چین  درباره پیکرها نیز گفت : آزمایش ( دی ان ای ) گرفته شده در چین ، برای مطابقت به ایران ارسال شد.   ایروش افزود : باید پزشکی قانونی ، مطابقت بر روی آزمایش ( دی این ای ) گرفته شده از پیکرها در چین را با آزمایش خانواده دریانوردان مطابقت دهد. 

وی گفت: درصورتی که پیکرها متعلق به ایران باشد ، باید مدارک هویتی پیکرها  به چین ارسال شود تا مراحل بعدی و انتقال آنها به ایران انجام شود .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 9:4:48