آخرین خبرها از سانچی

شنبه 30 دی 1396 - 9:45:9
 آخرین خبرها از سانچی

تهران- الکوثر: سرکنسول ایران در شانگهای چین از احتمال باز شدن جعبه سیاه دو کشتی با حضور نمایندگان ذی ربط ، در هفته آینده خبر داد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «علی رضا ایروش» با بیان اینکه اقدامات باز کردن و بررسی جعبه سیاه سانچی به سرعت در حال انجام است افزود: این جعبه سیاه باید با حضور نماینده ایران که از سازمان بنادر و دریانوردی است ، نماینده کشور سوئد به عنوان سازنده جعبه سیاه و نمایندگان ذی ربط دیگر باز شود .
وی گفت : درخواست ما این است که جعبه سیاه هر دو کشتی ، باز شود که چینی ها نیز تا کنون درخواست ما را رد نکرده اند.
ایروش افزود : در حال برنامه ریزی هستیم که هفته آینده جعبه سیاه دو کشتی با حضور نمایندگان ایران ، پاناما ، هنگ کنگ و کشور سازنده باز شود .
سرکنسول ایران در شانگهای چین در خصوص گفتگو با ملوانان کشتی کریستال که با نفت کش سانچی برخورد کرده نیز گفت : در روند تحقیقات ، حتما این موضوع انجام می شود .

وی درادامه با بیان اینکه آزمایش ها بر روی پیکر های کشف شده در چین از روز گذشته آغاز شده است گفت : آزمایش ( دی ان ای ) خانواده دریانوردان که در ایران انجام می شود ، باید هرچه سریعتر برای مطابقت ، به چین ارسال شود .
علی رضا ایروش افزود : همزمان با آزمایش ( دی ان ای ) ، باید درخواست خانواده ها برای انتقال پیکرها که جزو مدارک محسوب می شود و همچنین مدارک هویتی 30 دریانورد ایرانی ، برای جلوگیری از اتلاف وقت ، به چین ارسال شود تا پس از مطابقت آزمایش ها ، مدارک برای انتقال پیکرها ، کامل باشد .
سرکنسول ایران در شانگهای چین تصریح کرد: در صورتی که آزمایش ها مطابقت داده و تشخیص هویت انجام شود و در صورت تکمیل بودن مدارک ، اگر پیکر ها متعلق به خانواده های ایرانی بود ، کمتر از ده روز به ایران منتقل می شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 30 دی 1396 - 9:44:39

دسته بندی :