خواب شبانه بر رژیم غذایی چه تاثیری دارد؟

سه شنبه 26 دی 1396 - 16:25:37
خواب شبانه بر رژیم غذایی چه تاثیری دارد؟

تهران- الکوثر: نتایج تازه ترین مطالعات پژوهشگران انگلیسی نشان می دهد که میزان خواب شبانه، رژیم غذایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  براساس این مطالعه پژوهشگران کالج کینگ لندن که نتیجه آن در مجله آمریکایی « تغذیه بالینی » (The American Journal of Clinical Nutrition) منتشر شده است، کم خوابی موجب می شود که فرد مواد غذایی را انتخاب کند که لزوما برای سلامت خوب نیست.
این دانشمندان آزمایشی را برای تعیین ماهیت روابط موجود بین خواب و رژیم غذایی انجام دادند. در این آزمایش دو گروه داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند. گروه نخست، یک ساعت و نیم بیشتر از روال عادی خود خوابیدند و گروه دوم نیز تغییری در خوابشان ایجاد نشد. به مدت یک هفته، میزان خواب شبانه و ترکیب وعده های غذایی همه این افراد ثبت شد.
در پایان این آزمایش، پژوهشگران دریافتند کسانی که میزان خواب بیشتری داشتند، رژیم غذایی سالم‌تری در مقایسه با گروه مقابل داشتند. یک ساعت خواب بیشتر، مصرف قند آزاد را به میزان 10 گرم کاهش می دهد.
وندی هال، یکی از دانشمندانی که در این آزمایش شرکت داشت، گفت: « این واقعیت که افزایش میزان خواب موجب کاهش مصرف قند آزاد می شود، نشان می دهد که با یک تغییر ساده در سبک زندگی واقعا می توان به افراد کمک کرد تا رژیم غذایی سالم‌تری را در پیش بگیرند.»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 26 دی 1396 - 16:25:19

دسته بندی :