مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران:

خدمه نفتکش سانچی فرصت عکس العمل پیدا نکردند

سه شنبه 26 دی 1396 - 8:42:4
خدمه نفتکش سانچی فرصت عکس العمل پیدا نکردند

تهران- الکوثر: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت بلافاصله پس از برخورد کشتی فله‌بر چینی با نفتکش سانچی، انفجار شدیدی در نفتکش روی داد به طوری که خدمه آن فرصت عکس العمل پیدا نکردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیروس کیان ارثی گفت حادثه برخورد نفتکش سانچی با کشتی چینی ساعت ۸ شب به وقت شانگهای روی داد و پس از اطلاع دادن به ما کمیته اضطراری با حضور کار‌شناسان و افراد متخصص در زمینه‌های گوناگون در شرکت ملی نفتکش تشکیل شد. 
وی گفت: بر اساس گزارش کشتی چینی و کشتی‌های ماهیگیری، شدت حادثه به حدی بود که فرصت عکس العمل را از خدمه کشتی ما گرفت. 
وی با بیان اینکه این کشتی تحت پرچم پاناما، اما مدیریت و نیروی انسانی آن متعلق به ما بود، گفت: جعبه سیاه کشتی با حضور نماینده کشور سازنده، نماینده سازمان بنادر، نماینده پاناما و نماینده شرکت نفتکش و نماینده سازمان بنادر چین تحویل گرفته شد. 
وی گفت: نیروهای ما فردای روز حادثه به منطقه رسیدند و چینی‌ها پیش از آن‌ها وارد کشتی شدند. آن‌ها با دوربین‌های حرارت سنج، حرارت همه بخش‌های کشتی را محاسبه کرده بودند و با مناسب دیدن درجه حرارت وارد کشتی شدند. آن‌ها فقط ۲۰ دقیقه توانستند در کشتی حضور یابند و بر اساس نقشه‌ای که ما به آن‌ها داده بودیم، جعبه سیاه و دو جسدی که در عرشه وجود داشت را خارج کردند. آن‌ها به دلیل حرارت درون کشتی و گازهای سمی پراکنده شده نتوانستند وارد بخش‌های داخلی کشتی شوند. 
کیان ارثی گفت: ۱۰ کشتی آتشخوار اطراف سانچی حضور داشتند اما به دلیل حرارت بسیار زیاد، نزدیک شدن به نفتکش سانچی سخت بود. 
کیان ارثی آخرین تماس کارکنان نفتکش سانچی را نیم ساعت پیش از حادثه اعلام کرد و گفت زمان وقوع حادثه، زمان تعویض شیفت بوده است و بیشتر کارکنان در بخش خوابگاه حضور داشته‌اند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 دی 1396 - 1:39:36