گزارش خبری/

علت نجات خدمه کشتی چینی و جان‌باختن خدمه نفتکش ایرانی

دو شنبه 25 دی 1396 - 18:20:14
علت نجات خدمه کشتی چینی و جان‌باختن خدمه نفتکش ایرانی

تهران- الکوثر: پس از وقوع حادثه هولناک برای نفتکش ایرانی سانچی، برای بسیاری این پرسش مطرح می‌شود که چرا کشتی چینی آسیب ندید؟

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، یکی از پرسش‌هایی که این روز‌ها برای بسیاری‌ها مطرح می‌شود این است که چرا در برخورد دو کشتی سانچی و کشتی کریستال، کشتی چینی با آسیب جزئی به راه خود ادامه داد، اما کشتی ایران آتش گرفت و نهایتا غرق شد. 
هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران، جزئیاتی از حادثه نفتکش سانچی را بیان کرد و گفت: انفجار مهیب اولیه در کشتی سانچی فرصت عکس العمل را به خدمه این کشتی نداد. 

همچنين بخوانيد:

سانچی؛ غریق غریب غربت، سکوت رسانه‌ها را فریاد زد


به گفته وی، کشتی سانچی ۱۱۵ هزار تن می‌عانات گازی با درجه اشتعال منفی ۱۸ درجه سانتی گراد حمل می‌کرد که در برخورد با کشتی چینی یک یا دو مخزن ۲۰ هزار تنی منفجر شد. 
حق‌شناس گفت: عمق حادثه در‌‌ همان لحظات نخست مشخص بود و نشت گاز‌های سمی اجازه نفس کشیدن به هیچ کس را تا شعاع هزار متری نمی‌داد. 
وی افزود: پس از برخورد دو کشتی و انفجار نفتکش هیچ علامت و تقاضایی از سوی نفتکش سانچی نداشتیم و این نشان می‌داد پس از انفجار هیچ یک از کارکنان فرصت عکس العملی را نداشت. 
به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، بنابراین، این احتمال وجود دارد که سرنشینان کشتی ایران به علت اینکه در لحظه نخست جان باخته‌اند، بنابراین، هیچ اقدامی برای نجات جان خود و نجات کشتی صورت نگرفته است. البته، کشتی ایرانی در زمینه استاندارهای بین‌المللی هیچ نقصی نداشت؛ زیرا به گفته معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشتی سانچی ساخت سال ۲۰۰۸ کره جنوبی به وسیله شرکت هیوندا بود و جدید‌ترین استانداردهای جهانی را داشت. 
بنابراین، کارکنان و ملوانان کشتی چینی کریستال پس از برخورد با نفتکش ایرانی، در اولین لحظات خود را به آب می‌اندازند و در نتیجه موفق به نجات خود می‌شوند و افزون بر خود، موفق می‌شوند مسیر کشتی را نیز تغییر دهند و به این ترتیب کشتی را نیز نجات می‌دهند. 
به گفته حق‌شناس، نماینده ایران از کشتی چینی بازدید کرد اما مقامات این کشور اجازه مصاحبه با کارکنان آن کشتی را ندادند در صورتی که باید با کارکنان کشتی کریستال نیز مصاحبه کنیم. بنابراین، در صورت انجام این مصاحبه، ابعاد دیگری از این حادثه دلخراش و هولناک مشخص خواهد شد. افزون بر این، اطلاعات جعبه سیاه کشتی سانچی نیز گویای بسیاری از مسائل مبهم خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 25 دی 1396 - 18:20:7

دسته بندی :