امدادگران چینی عملیات جست و جو را گسترش دادند

شنبه 23 دی 1396 - 14:37:49
امدادگران چینی عملیات جست و جو را گسترش دادند

تهران-الکوثر: امدادگران چینی عملیات جست و جو برای یافتن ناپدیدشدگان حادثه کشتی ایرانی را به بیش از 1000 مایل مربع دریایی گسترش دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تلاش ها برای اطفای کامل  حریق نفتکش سانچی  تحت فرماندهی مرکز ملی امدادرسانی دریایی چین هنوز ادامه دارد. براساس گزارش سایت "هوان چیو"، عملیات جست و جو برای یافتن ناپدیدشدگان حادثه به بیش از 1000 مایل مربع دریایی گسترش یافته است و  چهارده فروند کشتی در این عملیات شرکت دارند.

براساس ارزیابی گروه کارشناسی، نفتکش سانچی با خطراتی مانند انفجار و غرق شدن رو به رو است. گازهای سمی ناشی از تبخیر مایعات و حریق نیز امنیت امدادرسانان را به خطر انداخته و شرایط اقلیمی بد دریا نیز عملیات امدادرسانی را سخت تر کرده است.

 لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با رد برخی  اتهامات درخصوص کوتاهی چین  در امدادرسانی به خدمه ایرانی ناپدید شده نفتکش سانچی تاکید کرد : دولت چین به امدادرسانی این حادثه اهمیت فوق العاده می دهد و برای نجات خدمه ناپدیدشده همه تلاش های ممکن را به عمل رسانده و ارتباط خود با سفارت ایران در چین در این باره را نیز حفظ کرده است.

وی تاکید کرد، اولویت، نجات افرادیست که با خطرات جانی رو به رو هستند. این یکی از سنت های ملت چین است و این سنت نیز در نجات به نفت کش سانچی مراعات شده است.

نفت کش سانچی در هنگام وقوع حادثه حامل 136 تن میعانات گازی (gas condensate) بود. این نوع مواد بسیار فرّار است و افزایش حرارت محیط نیز بر این انفعال می افزاید. با توجه به نشت این مواد از نفت کش سانچی به دریا، مقدار زیادی از آن بر روی سطح دریا باقی نمی ماند بلکه تبخیر شده و در جو قرار می گیرد که در صورت تولید جرقه در محل، حریق یا حتی انفجار شدید صورت گرفته و خطرات جدی برای امدادرسانان ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که امدادرسانان چینی حاضر در محل حادثه پیش از این با این نوع حادثه دریایی برخورد نکرده بودند.

پس از وقوع حادثه، نشست کارشناسان برای ارزیابی طرح اطفا حریق نفت کش سانچی توسط مرکز جست و جو و امدادرسانی دریایی شهر شانگهای تشکیل شد و پس از آن، هواپیمای گشت دریایی چین B3837 به جست و جو برای یافتن ناپدیدشدگان و رصد وضعیت محل حادثه اعزام شد. پس از آن، کشتی های "شن چیان"، "ده شن" و "دونگ های جیو 101" برای اطفا حریق، خود را به محل حادثه رساندند. عکس فوق بیانگر صحنه عملیات کشتی "شن چیان" برای اطفا حریق کشتی حادثه دیده با کف آتش نشانی است.

دوازده کشتی امدادرسانی اعزام شده از سوی وزارت حمل و نقل چین در حال جست و جو برای یافتن ناپدیدشدگان و اطفا حریق کشتی حادثه دیده هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 23 دی 1396 - 14:22:33

دسته بندی :