نقش مرجعيت در زمان غيبت از ديدگاه انديشمند اسلامي

شنبه 23 دی 1396 - 7:50:2
نقش مرجعيت در زمان غيبت از ديدگاه انديشمند اسلامي

تهران- الکوثر: انديشمند برجسته اسلامي، دفاع از دين در برابر تحريف و تزوير را مهم ترين نقش مرجعيت در زمان غيبت امام زمان(عج) دانست. 

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، شيخ اسد محمد قصير در گفتگو با برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهاني الکوثر گفت: کسي که مرجعيت ديني را به عهده مي گيرد بايد در درجه نخست دين را به درستي درک کند و سپس از دين در برابر جعل و تحريف به دفاع بپردازد. 
اين انديشمند اسلامي خاطرنشان کرد: ما در زمان غيبت يعني بعد از ائمه اهل بيت که در آن امام معصوم غايب است، به کسي نياز داريم که مسئوليت دين را برعهده بگيرد به اين صورت که اسلام را تبليغ کند و دين را نشر دهد و مسئوليت هدايت مردم را به عهده بگيرد. هدايت مردم وظيفه اصلي پيامبران و ائمه بوده است و در زمان غيبت هم بايد کسي باشد که همين نقش را ايفا کند. کسي که چنين مسئوليت سنگيني را برعهده مي گيرد بايد فردي عالم و متخصص در امور دين باشد. چنين شخصي در درجه نخست بايد اسلام را به درستي درک کند و از اسلام قرائت اجتهادي داشته باشد و در درجه دوم به دفاع از دين در برابر جعل و تحريف بپردازد. 
شيخ اسد قصير خاطرنشان کرد: هميشه و در طول تاريخ، شبهه‌ افکني و ايجاد ترديد درباره معارف ديني وجود داشته است و باز هم وجود خواهد داشت و اين مسئله‌اي طبيعي است و بايد کسي وجود داشته باشد که در برابر آن بايستد و دفاع کند و چنين شخصي طبعا نمي‌تواند يک انسان عادي باشد. 


براي عضويت در کانال تلگرام فارسي شبکه الکوثر اينجا کليک کنيد

 


جمعه 22 دی 1396 - 17:3:58