استاد برجسته علوم اسلامی: دین تکمیل کننده فطرت انسانی است

شنبه 16 دی 1396 - 11:6:45
استاد برجسته علوم اسلامی: دین تکمیل کننده فطرت انسانی است

تهران- الکوثر: استاد برجسته علوم اسلامی با تشریح تفاوت بین غریزه و فطرت و نقش آنها در جهت گیری انسان، دین را تکمیل کننده فطرت توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالکریم آل نجف در گفتگو با برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر در تشریح تفاوت غریزه و فطرت گفت: غریزه به دنبال تامین نیاز به هر طریقی است و توجه ندارد که تامین نیاز از طریق مباح یا غصبی و حلال یا حرام صورت می گیرد.

این استاد برجسته حوزه افزود: غریزه توجه ندارد غذایی که می خورید حلال است یا حرام و جایی که زندگی می کنید شخصی است یا غصبی است. اما فطرت به انسان جهت می دهد و می گوید غذای حلال را بخور و در جای حلال سکونت کن و نوشیدنی حلال بنوش و...

استاد آل نجف در ادامه درباره نقش دین در جهت گیری انسان افزود: بعد از آن نوبت به دین می رسد که تکمیل کننده فطرت و حامی آن است. نقش دین در امتداد نقش فطرت قرار دارد و عامل تقویت آن است. از این رو است که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: «ليستأدوهم ميثاق فطرته ويذكروهم منسي فطرته» (پیامبران الهی فرستاده شدند تا انسانها را به فطرت انسانی و سرشت انسانی بازگردانند و نعت های فراموش شده الهی را به آنها یادآوری کنند).


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 16 دی 1396 - 11:5:52