استاد برجسته تاريخ اسلام:

«پيمان مدينه»، انحرافي بودن تفکر تکفيري را ثابت مي‌کند

چهار شنبه 13 دی 1396 - 12:41:15
«پيمان مدينه»، انحرافي بودن تفکر تکفيري را ثابت مي‌کند

تهران- الکوثر: استاد برجسته تاريخ اسلام به تکفيري‌ها توصيه کرد درباره پيمان مدينه که پيامبر اسلام (ص) منعقد کرد تفکر و تأمل کنند که بر اساس آن همه طوايف ساکن شهر مدينه به عنوان «امتي واحد» تلقي شدند. 

به گزارش پايگاه اينترنتي الکوثر، دکتر علي الشعيبي در برنامه «يوم جديد» شبکه جهاني الکوثر از تکفيري خواست فقط چند دقيقه فکر کنند و تبليغاتي را که شب و روز در معرض آن هستند کنار بگذارند. وي خطاب به تکفيري‌ها خاطرنشان کرد: «اسلام ما آن گونه نيست که شما آن را به تصوير مي‌کشيد! اسلام واقعي آنگونه نيست که در کتاب هاي تکفيري‌ها آمده و به شما تدريس شده و با استفاده از واژه‌هاي فريبنده شما را اسير خود کرده و شخصيت واقعي شما را از شما گرفته است»! 

همچنين بخوانيد: 

توصیه استاد برجسته تاریخ اسلام به تکفیری ها: رفتار پیامبر(ص) را الگو قرار دهید

اين استاد برجسته که تأليفات زيادي درباره تاريخ اسلام و تاريخ وهابيت دارد تکفيري‌ها را که رفتاري برخلاف سيره پيامبر اسلام (ص) دارند به تأمل در رفتار و کردار پيامبر اسلام (ص) پس از مهاجرت به مدينه دعوت کرد و گفت: «زماني که پيامبر اسلام (ص) به مدينه مهاجرت کرد، از خداوند خواست مدينه را نيز مانند مکه در قلوب مسلمانان عزيز بدارد. او سپس همه ساکنان اين شهر اعم از يهودي و مسيحي و مسلمان و حتي مشرکين را که هنوز اسلام نياورده بودند فراخواند و با آنان به گفتگو پرداخت. در پيمان مدينه که پيامبر اسلام(ص) تهيه کرد آمده بود کساني که اين پيمان را مي‌پذيرند امتي واحد و برابر هستند که از مدينه در برابر دشمنان محافظت مي‌کنند». 
دکتر الشعيبي افزود: اين نخستين سند بشردوستانه بود که در آن از ميهن و شهروند و حقوق شهروندي سخن مي‌گويد که انسانيت به آن افتخار مي‌کند و پيامبر ما آن را تهيه کرده است. 


براي عضويت در کانال تلگرام فارسي شبکه الکوثر اينجا کليک کنيد

 


چهار شنبه 13 دی 1396 - 12:40:58