۵ سلاح آمریکا علیه کره شمالی در جنگ احتمالی

دو شنبه 11 دی 1396 - 16:47:46
۵ سلاح آمریکا علیه کره شمالی در جنگ احتمالی

تهران- الکوثر: رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌کنند که آمریکا در جنگ علیه کره شمالی از پنج سلاح قدرتمند استفاده کند. 

به گزارش پایگاه  شبکه الکوثر، با توجه به افزایش تنش میان آمریکا و کره شمالی، به علت آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، بسیاری از ناظران از احتمال وقوع جنگ بین دو کشور خبر می‌دهند. 
در حالی که واشنگتن همچنان به اعمال فشار اقتصادی بر پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد و آن را به اقدام نظامی تهدید می‌کند، «کیم جون اون»، رهبر کره شمالی، روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که کشورش قدرت هسته‌ای خود را در سال ۲۰۱۷ کامل کرد و آمریکا باید متوجه این موضوع باشد. 
در همین حال، نشریه «نیوزویک» اعلام کرد که در صورت وقوع جنگ بین آمریکا و کره شمالی، آمریکا باید سلاح‌های قدرتمندی آماده کند تا در این جنگ دست بالا را داشته باشد. 
بر این اساس، آمریکا در بین قدرتمند‌ترین ارتش‌های جهان، رتبه اول است، حال آنکه بر همین اساس، کره شمالی در رتبه ۲۳ قرار دارد. 

همچنين بخوانيد:

هشدار کم سابقه کیم جونگ اون به ترامپ

آیا ترامپ علیه ایران مرتکب حماقت خواهد شد؟


این نشریه به پنج سلاحی اشاره کرده است که آمریکا می‌تواند از آن‌ها علیه کره شمالی در صورت وقوع جنگ استفاده کند که به شرح زیر است: 
نخستین سلاح آمریکا، بمب «بی- ۸۳»، این بمب بزرگ‌ترین بمب اتمی در جهان است که در زرادخانه هسته‌ای ارتش آمریکاست. قدرت تخریب این بمب ۱. ۲ مگا تن (۱. ۲ میلیون تن ماده تی. ان. تی)؛ به عبارت دیگر قدرت تخریب آن ۸۰ برابر قدرت تخریبی بمبی است که در جنگ جهانی دوم، به شهر هیروشیما ژاپن انداخته شد. 
دومین سلاح آمریکا، بمب «بی۶۱-۱۲» هسته‌ای که قدرت تخریب آن به ۵۰ کیلوتن (۵۰ هزار تن ماده تی. ان. تی) می‌رسد. این بمب قوی‌ترین سلاح در زرادخانه تسلیحاتی امریکا نیست، اما به لحاظ دقت و نقطه زنی، خطرناک‌ترین بمب هسته‌ای آمریکاست. 
این بمب از سامانه هدایت‌شونده «جی. پی. اس» و سامانه لیزر، برخوردار است که می‌تواند به اهدافی در شعاع تقریبا ۳۰ متر اصابت کند. 
سومین سلاح قدرتمند آمریکا، ترایدنت «دی- ۵» است که در واقع موشک‌ها قابل شلیک از زیردریایی‌هاست. این موشک‌ها برای ویران کردن کامل یک کشور ساخته شده است؛ زیرا هر کدام از آن‌ها حامل چندین کلاهک هسته‌ای است و می‌تواند همزمان به اهداف مختلف اصابت کند و بردآن‌ها نیز بیش از ۷ هزار کیلومتر است. 
این موشک‌ها از زیردریایی‌های «اوهایو» شلیک می‌شوند که هر کدام به ۲۰ موشک مسلح هستند. 
چهارمین سلاح ویرانگر آمریکا «ال. جی. ام-۳۰» (LG M-۳۰) است. این سلاح در واقع موشک بالستیک قاره پیما با برد ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است. این موشک‌ها از پایگاه‌های زیرزمینی شلیک می‌شوند و آمریکا ۴۰۰ فروند از این نوع موشک‌ها را در اختیار دارد. 
پنجمین سلام آمریکا در این باره بمب‌های «ام. او. پی» (MOP) است که در واقع نابودکننده استحکامات (ضد سنگر) است. طول این بمب‌ها ۶ متر و وزن آن نیز به ۱۵ تن می‌رسد که حامل مواد منفجره‌ای به وزن ۲. ۳ تن است. این بمب‌ها از بمب افکن شبح «بی-۲» پرتاب می‌شوند و توان نفوذ به استحکامات بتنی با ۱۸ متر ارتفاع نفوذ کند. این بمب هسته‌ای نیست و می‌تواند در هر حمله نظامی آمریکا به کره شمالی نقش محوری ایفا کند.



برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 11 دی 1396 - 16:47:39