روزنامه­نگار سر‌شناس:

آیا ترامپ علیه ایران مرتکب حماقت خواهد شد؟

دو شنبه 11 دی 1396 - 13:8:13
آیا ترامپ علیه ایران مرتکب حماقت خواهد شد؟

تهران- الکوثر: روزنامه­نگار و نویسنده سرشناس عرب با اشاره به اینکه برخی منابع احتمال می­دهند که ترامپ در سال جدید علیه ایران یا کره شمالی مرتکب حماقت شود، تاکید کرد که ترامپ به علت حماقتی که درباره قدس شد، اکنون تنها مانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» در یادداشتی در نسخه امروز روزنامه «رای الیوم» به اقدامات نسنجیده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اشاره کرد و به طرح این پرسش پرداخت که ترامپ در سال جدید میلادی آیا درباره کره شمالی مرتکب خواهد شد یا درباره ایران.

وی نوشت: گمانه زنی‌ها در مطبوعات درباره غافلگیری‌هایی که در سال جدید میلادی روی خواهد داد، در حال افزایش است. در این چارچوب برخی روزنامه‌ها از جمله روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» احتمال اقدام نظامی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را علیه کره شمالی مطرح کرد و نوشت احتمال دارد که ترامپ برای تقویت جایگاه تنزل یافته خود در بین مردم آمریکا، کره شمالی را با موشک‌های «کروز» هدف حمله قرار دهد، اقدامی که آوریل ۲۰۱۷ درباره فرودگاه «الشعیرات» سوریه در حمص انجام داد و آن را هدف حمله قرار داد.

همچنین بخوانید:

هشدار کم سابقه کیم جونگ اون به ترامپ

این روزنامه به نقل از برخی مسئولان آمریکایی اعلام کرد که احتمال دارد که ترامپ پس از شکست تهدید‌هایش علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و مجبور کردن او برای حضور در پای میز مذاکره و متوقف کردن تهدیدهای هسته‌ای و موشکی او، برای حفظ آبروی خود به اقدام نظامی محدود علیه پیونگ یانگ روی آورد.

این نویسنده سر‌شناس فلسطینی تبار در ادامه نوشت: ناظران غربی همچنین بعید نمی‌دانند که ترامپ علیه ایران نیز وارد اقدام نظامی شود، به ویژه پس از اینکه خبر‌ها و گزارش‌هایی منتشر شد درباره اینکه آمریکا و اسرائیل کارگروه‌هایی درباره محدود کردن نفوذ ایران در منطقه و نابود کردن توان نظامی حزب الله توافق کرده‌اند.

وی افزود: سیاست خارجی آمریکا درباره دو کشور کره شمالی و ایران، سردرگم و مبهم به نظر می‌رسد، اما حتمال دارد که ترامپ برای بهبودی جایگاه تنزل یافته خود در بین مردم آمریکا و جلوگیری از شکست سخت حزب متبوع خود در انتخابات آینده پارلمانی، به اقدام نظامی علیه دو کشور ایران و کره شمالی روی آورد.

در این باره، جان ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، از قطر خواست در رویکردهای سیاست خارجی خود منعطف عمل کند تا شاید در بحران کشورهای حوزه خلیج فارس برون رفتی حاصل شود و به این وسیله توجه‌ها به ایران متمرکز شود.

رهبر کره شمالی، در پیام سال نوی میلادی خود اعلام کرد که به هر گونه اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد و این بدان معناست که هر گونه اقدام آمریکا علیه کره شمالی محدود نخواهد بود بلکه نامحدود خواهد بود و کیم جونگ اون هر سخنی که گفته بدان عمل کرده است.

ترامپ در تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس دچار حماقت شد، زیرا سبب وحدت و یکپارچگی جهان علیه خود شود و در این باره نیز جز چند کشور کوچک و حاشیه‌ای از این اقدام او حمایت نکردند.


برای دیدن اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 11 دی 1396 - 13:7:51