گزینه‌های‌ احتمالی برای جانشینی محمود عباس

سه شنبه 5 دی 1396 - 10:20:2
گزینه‌های‌ احتمالی برای جانشینی محمود عباس

تهران- الکوثر: بر اساس گزارش‌های منتشر شده عربستان سعودی و آمریکا درصدد هستند تا محمود عباس رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور به استعفا کنند و افراد دیگری را جایگزین وی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس این گزارش‌ها، محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد عربستان سعودی، بر اساس توافق با «جارید کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور‌ آمریکا، محمود عباس (ابومازن) را دو بار به ریاض احضار کرده و از وی خواسته است که یا با طرح و نقشه آمریکا و عربستان درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن» موافقت کند و یا از سمت خود کناره‌گیری‌ کند.

بر اساس گزارش‌هایی‌ که در این خصوص منتشر شد، محمد بن‌سلمان‌ به محمود عباس گفته است که از پایتختی قدس برای فلسطین چشم‌پوشی‌ کند و شهرک «ابودیس» را به‌عنوان‌ پایتخت کشور فلسطین قبول کند.

منابع خبری فاش کردند که محمود عباس با طرح و درخواست بن‌سلمان‌ و ترامپ مخالفت کرده است و به همین علت دولت آمریکا بر برکناری وی پافشاری می‌کند‌.

در این باره، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگو‌ با روزنامه اردنی «الغد» اعلام کرد که دولت آمریکا درصدد اتخاذ گام‌هایی‌ برای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان است که از جمله این گام ها متوقف کردن کمک‌ها‌ و قطع تماس و روابط با تشکیلات خودگردان است. به همین علت، احتمال دارد که تشکیلات خودگردان به‌علت‌ تجاوزگری رژیم صهیونیستی و ادامه فشارهای بین‌المللی‌ منهل شود.

در همین حال برخی منابع در داخل تشکیلات خودگردان از افرادی چون سرلشکر «ماجد فرج»، مدیر سازمان کل اطلاعات و امنیت، سلام فیاض نخست‌وزیر‌ پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین، حسام زملط مدیر کمیسیون فلسطین در سازمان آزادیبخش در واشنگتن، عدنان مجلی پزشک فلسطینی سرشناس در آمریکا و محمد دحلان، عضو ارشد جدا شده از جنبش فتح به‌عنوان‌ گزینه‌های‌ جایگزین محمود عباس یاد کردند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 دی 1396 - 10:19:32