افشاگری اندیشمند اسلامی درباره هدف اصلی وهابیون از تکفیر دیگران

یک شنبه 26 آذر 1396 - 13:44:11
افشاگری اندیشمند اسلامی درباره هدف اصلی وهابیون از تکفیر دیگران

تهران- الکوثر: شیخ اسد محمد قصیر اندیشمند اسلامی گفت وهابیون و فرقه های مشابه، با تکفیر دیگر مسلمانان اهدافی دنیوی را دنبال می کنند و هیچ گاه اسلام دغدغه اصلی آنان نبوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این استاد برجسته حوزه در گفتگو با برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که به طور آشکار و صریح مسلمانان را از تکفیر دیگران برحذر می دارد و آنان را از این کار نهی می کند افزود: رفتار وهابی ها و سایر گروه های تکفیری ها برخلاف نص صریح قرآن است که تکفیر مسلمانان را ممنوع دانسته است و هرکس را که چنین کاری انجام دهد، پیرو هوا و هوس دنیوی معرفی می کند.

همچنین بخوانید:

وهابيون به دنبال چه هستند؟

شیخ اسد محمد قصیر افزود: هدف وهابی ها از تکفیر پیروان مذاهب اسلامی، محافظت از اسلام و اعتقادات اسلامی نبوده و نیست بلکه آنها به دنبال مال دنیا و هوا و هوس دنیوی یا به عبارت بهتر، دستیابی به غنائم هستند. آنها افراد را تکفیر می کنند تا با کشتن آنان، اموالشان را تصاحب کنند.

این اندیشمند اسلامی خاطرنشان کرد؛ چنین صحنه هایی را می توان در همه مقاطع تاریخی که گروهی در صدد تکفیر دیگران برآمدند مشاهده کرد. نمونه بارز آن، اقداماتی است که وهابیون طی بیش از دو قرن اخیر از زمان آغاز فعالیت محمد عبدالوهاب تاکنون که داعش و جبهه النصره و جیش الاسلام پدیدار شده اند، انجام داده اند. این گروه ها به دنبال قدرت و به دنبال غنائم هستند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 آذر 1396 - 13:43:25