وهابيون به دنبال چه هستند؟

یک شنبه 19 آذر 1396 - 16:44:25
وهابيون به دنبال چه هستند؟

تهران- الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی با استناد به تاریخ وهابیت تاکید کرد دین و یکتاپرستی و اعتقادات هیچ گاه دغدغه وهابی‌ها نبوده است بلکه آنها از همان آغاز به دنبال مادیات و امور دنیوی بوده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر استاد تاریخ اسلام و پژوهشگر علوم اسلامی در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: کتاب «تاریخ نجد» نوشته حسین بن غنام از علمای وهابی که از وی با عنوان شیخ الاسلام یاد شده، کتابی است که خود وهابی‌ها درباره تاریخ وهابیت نوشته اند. در این کتاب از همان ابتدا همه امت اسلامی از مصر گرفته تا شام و عمان و کویت و قطر و عراق تکفیر شده اند و کل امت اسلامی به شرک متهم شده است.

این پژوهشگر ارشد افزود: بعد از آن در این کتاب نوبت به تشریح به اصطلاح غزوات و فتوحات وهابیون می‌رسد. در غزوات فقط آمده است کشتیم و به کنیزی گرفتیم، کشتیم و به غنیمت گرفتیم، و همه جا صحبت از غنائم و مادیات است. کتاب «المجد فی تاریخ النجد» که بعد از این کتاب منتشر شد نیز به همین گونه است.

استاد محمد قصیر افزود: این کتاب و دیگر کتاب ها درباره تاریخ وهابیت شاهد بزرگی است مبنی بر این که انگیزه روانی و واقعی وهابی‌ها از تکفیر دیگران، تصاحب اموال و دیگر دارایی های آنان بوده است و وهابی‌ها فقط به دنبال امور دنیوی و مادیات بودند و آنچه انجام دادند بخاطر دین و یکتا پرستی و اعتقادات نبوده است. آنچه که وهابی ها انجام دادند کاملا در تضاد با سیره پیامبر اسلام (ص) است. 


برای عضویت در کانال تلگرامی شبکه الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 آذر 1396 - 16:43:27