علت مخالفت وهابیت با وحدت اسلامی از نگاه پژوهشگر اسلامی

یک شنبه 19 آذر 1396 - 12:46:42
علت مخالفت وهابیت با وحدت اسلامی از نگاه پژوهشگر اسلامی

مشهد- الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی، وهابیون منتسب به اهل سنت و اقلیت کوچکی از شیعیان را که هر دو سر سپرده غرب و صهیونیسم هستند تنها مخالفان وحدت در بین امت اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر محمد النور الزاکی در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که از مشهد مقدس پخش می‌شود در خصوص مخالفان وحدت در جوامع اسلامی گفت: در بین مسلمانان کسانی هستند که با وحدت امت اسلامی مخالفند ولی این ها از عموم مسلمانان نیستند بلکه اقلیتی هستند که با آمریکا و صهیونیسم ارتباط دارند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به این که در طول تاریخ در قاهره و دمشق و قم و عراق مراکزی برای تقریب بین مذاهب اسلامی وجود داشته است افزود: اما زمانی که وهابیت که با صهیونیسم جهانی و آل سعود مرتبط است به ویژه بعد از جنگ دوم جهانی ایجاد شد، جناح اهل سنت در جهان اسلام را ربود و به علت برخوردار بودن از پول و رسانه و سایر امکانات تلاش کرد به سخنگوی آنان تبدیل شود و به شیوه های مختلف برخلاف جریان وحدت امت اسلامی حرکت کرد.

دکتر الزاکی گفت: فرقه وهابیت با وحدت اسلامی مخالف است. در بین شیعیان نیز کسانی که با وحدت اسلامی مخالف هستند به نوعی با صهیونیسم و غرب در ارتباط هستند. صهیونیسم می خواهد تفرقه بین مسلمانان وجود داشته باشد تا بر آنان چیره شود و ما مسلمانان را تضعیف کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی شبکه الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 آذر 1396 - 12:45:50