اصولی که امام شهید (ع) منادی آن بود، اصول ارزشمند بشریت است

شنبه 27 آبان 1396 - 17:12:52
اصولی که امام شهید (ع) منادی آن بود، اصول ارزشمند بشریت است

تهران- الکوثر: استاد برجسته علوم اسلامی و پژوهشگر ارشد تاریخ با اشاره به اینکه امام حسین متعلق به همه جهانیان است، تاکید: کرد، اصولی که امام حسین (ع) منادی آن بود، مورد اهتمام و توجه همه جهانیان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «علی العلی» در گفتگوی اختصاصی با برنامه «عقائد الاسلام» (عقاید اسلامی)  شبکه تلویزیونی الکوثر، درباره اینکه آیا امام حسین (ع) صرفا متعلق به شیعیان است یا خیر گفت: امام حسین (ع) متعلق به همگان است؛ زیرا اصولی که این امام شهید منادی آن بود، برای همه انسان ها ارزشمند است.

این پژوهشگر و نویسنده تاریخ اسلام و پژوهش‌های اسلامی تاکید کرد: اگر شیعه ای تلاش کند زیارت اربعین را به شیعیان محدود و منحصر کند، بدون شک مرتکب اشتباه شده است؛ زیرا امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت و انسان‌هاست، همان طور که پیامبر اسلام (ص) متعلق به همه بشریت و انسان هاست.

امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت و انسان‌هاست، همان طور که پیامبر اسلام (ص) متعلق به همه بشریت و انسان هاست.

نویسنده سرشناس و صاحب ده‌ها تألیف درباره اسلام و تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: ممکن است پیروان ادیان و مذاهب و مکاتب فکری مختلف مثل لیبرال ها و حتی کمونیست ها در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند زیرا اصولی مانند عزت، کرامت، انسانیت، فداکاری و آزادی که امام حسین (ع) منادی آنها بود اصولی والا و مورد قبول همه ادیان و باورها و مذاهب و مکاتب فکری هستند. بنابراین حضور پیروان دیگر ادیان و مکاتب فکری در مراسم اربعین امام حسین (ع) نباید تعجب آور باشد.

تحلیلگر تاریخ و پژوهش های اسلامی در ادامه موشکافی‌های خود درباره حضور اتباع سایر ادیان و مذاهب در مراسم های گرامی داشت قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: وقتی شاهد حضور پیروان ادیان و مذاهب و مکاتب فکری مختلف در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) هستیم به این معنا است که پیام این امام آزاده به همگان رسیده است و اگر این افراد حضور نداشته باشند یا حضورشان محدود باشد به این معنا است که پیام امام حسین (ع) به گوش همگان نرسیده است. پیام امام حسین (ع) پیامی جهانی است نه پیامی شخصی یا مربوط به یک مذهب خاص.

همچنين بخوانيد:

افشای ابعاد دیگری از ارتباط تاریخی وهابی‌ها با صهیونیست‌ها

ماجرای هدیه فلسطین به صهیونیست‌ها توسط آل‌سعود

کارشناس برجسته علوم دینی پیش از این نیز در همین برنامه درباره اینکه معاویه و پسر وی یزد هیچ حقی در خلافت اسلامی نداشتند بلکه امام حسین و امام حسن (علیهما السلام) خلیفه مسلمانان بودند تاکید کرد: بر اساس نص صریح توافق صلح بین معاویه و امام حسن (ع)، امام حسین (ع) پس از برادرش حسن (ع) ، خلیفه مسلمانان است. از این رو، ایشان خاندان معاویه نیز در این توافق صلح با خلافت امام حسن و امام حسین (علیهما السلام)، اما معاویه همه بندهای صلح را زیر پا گذاشت. بنابراین، بر اساس نص و متن توافق صلح، امام حسن (ع) خلیفه مسلمانان است و پس از ایشان نیز برادر بزرگوارشان امام حسین (ع) خلیفه مسلمانان است و ورود یزید به موضوع خلافت، کاملا بی معناست.

وی قرار است در برنامه آینده «عقائد الاسلام» (عقاید اسلامی) حقایق و عقاید اسلامی را تشریح و تبيين کند.


براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


شنبه 27 آبان 1396 - 12:39:26