پژوهشگر ارشد تاریخ اسلام و یهودیت:

افشای ابعاد دیگری از ارتباط تاریخی وهابی‌ها با صهیونیست‌ها

چهار شنبه 24 آبان 1396 - 18:23:59
افشای ابعاد دیگری از ارتباط تاریخی وهابی‌ها با صهیونیست‌ها

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد و استاد تاریخ اسلام و یهودیت با بیان اینکه منابع آثار بنیانگذار وهابیت، منابع یهودیان و صهیونیست‌هاست، تاکید کرد که وهابیت به هیچ روی یهودیت را سرزنش نمی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عصام العماد» استاد سرشناس علوم دینی در گفتگوی اختصاصی با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی الکوثر، به بی‌توجهی بی‌توجهی وهابی‌ها به آیات قران کریم و روایاتی که در مذمت و نکوهش قوم یهود آمده است اشاره کرده و گفت: نخستین دلیل و حجتی که در این خصوص دارم، تجربه شخصی من است. من بر اساس تجربه و تماس‌ها و گفتگوهای که با وهابی‌ها در طول تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه «محمد بن سعود» دارم، به این نتیجه رسیده‌ام و دریافته ام که وهابی‌ها تصور می‌کنند که جنگ اسلام با یهودیان در مسئله فتح خیبر فتح می‌شود.

وی افزود: در زمان تحصیل خود در این دانشگاه در رشته تخصصی «تاریخ یهودیان»، به این نتیجه رسیدم که یهودیان گمان می‌کنند که جنگ اسلام با یهودیان به سبب وجود نبی اکرم، محمد بن عبدالله (ص) بوده است و در نتیجه با درگذشت ایشان محبت و دوستی بین یهودیان و مسلمانان دوباره برقرار شده است؛ به این معنا که گویی محمد (ص) موجبات دشمنی را فراهم کرده و سبب فتنه بین این دو قوم بوده است.

استاد برجسته تاریخ اسلام و یهود تاکید کرد: پندار وهابی ها این است که با درگذشت نبی اکرم (ص)، یهودیان و مسلمانان برادر یکدیگر شده اند، حال آنکه نمی‌دانند که خداوند در قرآن کریم، یهودیان را سرسخت‌ترین افراد (در دشمنی) توصیف و واقعیتی را مطرح کرده است که تا به امروز نیز ادامه دارد.

همچنين بخوانيد:

ماجرای هدیه فلسطین به صهیونیست‌ها توسط آل‌سعود

 

پژوهشگر و اندیشمند در زمینه رویکردهای انحرافی یهودیان در طول تاریخ در ادامه افزود: دومین دلیل و حجی که درباره سخن درباره اینکه وهابی‌ها به آموزه‌های قران کریم و متون اسلامی درباره مذمت قوم یهود، دارم این است که ابن تیمیه در کتاب خود- که در عربستان سه.ئی به چاپ رسید- روایات و بخش‌های زیادی از تورات و کتاب‌های یهودیان آورده است. این اقدام ابن تیمیه موجب شد که پیروان او گمان کنند که میراث یهودیان میراثی قابل اطمینان در قضیه توحید در اسماء و صفات است که اصلی ترین مبحث نزد ما مسلمانان است.

منابع آثار بنیانگذار وهابیت، منابع یهودیان و صهیونیست‌هاست و وهابیت به هیچ روی یهودیت را سرزنش نمی کند.

استاد علوم اسلامی و کلام دانشگاه‌های یمن و عضو برخی از مراکز تحقیقات و پژوهشی در کشورهای عربی و اسلامی در ادامه افشاگری‌های خود از رویکردهای انحرافی و گمراه‌کننده بنیانگذار وهابیت و ارتباط تنگاتنگ او با صهیونیست‌ها تاکید کرد: ابن تیمیه در آثار خود از تورات و دیگر کتاب های یهودیان، بسیار تعریف و تمجید کرده است؛ این تعریف‌های او از آثار یهودیان، سبب شد تا در ذهنیت وهابی ها اعتماد و اطمینان حاصل شود تا از منابع یهودیان و تورات استفاده و اقتباس کنند. در این بین، آنچه مایه تعجب و شگفتی است این است که در منابع وهابیت به توحیدی که امام علی (ع) منادی آن بود، انتقاد می‌شود و مدعی شده است که توحید از تورات گرفته می‌شود!

ابن تیمیه در آثار خود از تورات و دیگر کتاب های یهودیان، بسیار تعریف و تمجید کرده است.

این استاد دانشگاه یمنی در ادامه سخنان خود درباره دنباله‌رو بودن وهابی‌ها از جمله ابن تیمیه از تفکرات صهیونیست‌ها و یهودیان نگفت: سومین دلیل و حجتی که درباره بی توجهی وهابی‌ها به مذمت یهودیان دارم خوش‌بینی وهابی‌ها به معاویه بن ابی سفیان و یزید بن معاویه است که این امر بسیار تاسفبار است.

اندیشمند برجسته تاریخ اسلام و تاریخ وهابیت در ادامه تاکید کرد: اگر به زندگی و نحوه تربیت یزید بن معاویه توجه کنیم، می بینیم که وی در بیت المقدس بزرگ شد. آن زمان، گروهی از یهودیان نیز در آن منطقه ساکن بودند و به بیت المقدس رفت و آمد می کردند. یزید بن معاویه با آن‌ها رابطه نزدیکی داشت و از آنان تاثیر پذیرفت. این در حالی است که امام علی (ع) درباره یهودیانی که به ظاهر اسلام را پذیرفته بودند و در بین مسلمانان نفوذ کرده بودند، هشدار داده است.

دکتر عصام العماد اندیشمند و محقق برجسته یمنی در خانواده‌ای زیدی در شهر إب به دنیا آمد و مدرک دکتری در رشته علوم قرآنی و حدیث دارد. دکتر العماد قبلا در بزرگترین موسسه وابسته به وهابیون در یمن، وهابیت و فقه سلفی تدریس می‌کرد و به علت شناخت ناکافی از مکتب اهل بیت، از شیعیان متنفر بود ولی پس از خواندن کتابی درباره امام صادق (ع) به تحقیق درباره مکتب اهل بیت پرداخت و در نهایت پیرو مذهب تشیع شد. این اندیشمند یمنی تألیفات متعددی دارد که یکی از مهم ترین آنها «سفر من از وهابیت به تشیع اثنی عشری» است.

شایان اشاره است که استاد برجسته علوم اسلامی و تاریخی در برنامه‌های آینده نیز به بیان ابعاد جدیدی از ارتباط صهیونیست‌ها با وهابی‌ها خواهد پرداخت.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 24 آبان 1396 - 13:8:2