پرداختن به امور فرهنگی اربعین در اولویت کار کمیته ها در اربعین ۹۷

یک شنبه 21 آبان 1396 - 12:40:34
پرداختن به امور فرهنگی اربعین در اولویت کار کمیته ها در اربعین ۹۷

تهران- الکوثر: مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران:صدور ویزاهای انفرادی جزو برگ های برنده امسال بود/ پرداختن به امور فرهنگی اربعین در اولویت کار کمیته ها در اربعین ۹۷ خواهد بود

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محسن نظافتی همچنین اظهار داشت: صدور ویزاهای انفرادی جزو برگ های برنده امسال و یکی از عوامل بزرگ نظام دهی بود و کار خیلی خوبی بود که انجام شد و به عنوان یکی از دستاوردها محسوب می شود.

نظافتی با اشاره به آسیب شناسی که در سال گذشته بعد از اربعین شروع شد، یادآور شد: با حضور تمام مسئولین و دست اندرکاران آسیب شناسی را انجام دادیم و اشکالاتی مشخص شد و از آن جمله بحثی که به ما مرتبط بود ویزا بود بحث این بود که ویزای مانیفستی علیرغم سرعت خوبی که در صدور دارد ولی در هنگام رفت و برگشت خیلی اثر نامطلوبی را روی نانظمی مرز و همچنین در گیت های خروجی و ورودی دارد. جدایی های افراد که در یک مانیفست هستند نگران کننده بود. 


مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: با مسئولین در عراق چندین جلسه مذاکرات از طریق وزارت کشور، وزارت امور خارجه و دیگر دوستان صورت گرفت و به حمدالله پذیرفتند و ما هم باورمان نمی شد که این کار را انجام می دهند چون واقعا صدور ۲میلیون و ۳۵۰ هزار تا روادید انفرادی کار سختی بود ولی با تمام افت و خیزهایی که داشت این کار جزو برگ های برنده امسال و یکی از عوامل بزرگ نظام دهی بود و کار خیلی خوبی بود که انجام شد و به عنوان یکی از دستاوردها محسوب می شود. 
وی کارهای زیرساختی که در مرزها انجام شده را به عنوان دستاورد دیگر برشمرد و گفت: جاده ها عریض شد، برق کشی صورت گرفت و آبرسانی کردند و امسال واقعا در ایران هم بخوبی می توانستید موکب های مردمی را ببینید و حتی در پیاده روی جاماندگان از اربعین از میدان امام حسین تا اربعین هم مردم درها خانه خود را باز گذاشته بودند عین ایلام و عراق و دقیقا فضای لب مرز را ما در مسیر راهپیمایی ۱۴ کیلومتری داشتیم، یعنی اربعین دارد خودش را کم کم به عنوان یک حرکت بزرگ در مقابل اسلامی که تا به حال با دسیسه های غرب و اسرائیل و صهیونیست ها و تکفیری ها نشان داده می شود، رخ می نماید. 

 

اخبار اربعین را اینجا دنبال کنید 


نظافتی تاکید کرد: اگر روی این مسئله کار رسانه ای برون مرزی شود، واقعا آثار تخریبی آنچه که دشمن از اسلام به نمایش گذاشت را ان شاالله در اذحان مردم زایل خوهد کرد. 
وی با اظهار به اینکه امسال در جمع بندی، مردم امتیاز بالاتری را نسبت به مسئولین را آوردند، تصریح کرد: چون مردم واقعا مدیریت کردند و مسئولین را قبول داشتند و گوش دادند از جمله مدیریت در زمان رفت و برگشت، مرزهای خروجی شان.
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به یکی از اشکالاتی که باید در اربعین ۹۷ به آن توجه ویژه شود، اشاره و عنوان کرد: از ده تماس تلفنی و مصاحبه هایی که در رادیو اربعین می شد، یکی از آنها به امور فرهنگی اربعین پرداخته می شد و این یکی از نقاط ضعف همه ما است یعنی آنقدر توجه به اینکه ماشین، موکب ، غذا و امثالهم است باید در سال بعد بنا را بر این بگذاریم که همه اینها موجود است و برویم سراغ آنچه که باید از اربعین برداشت کنیم و این نکته ای است که باید در همه کمیته ها در راس خواسته ها قرار بگیرد و بعد به دیگر مسایل بپردازیم.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 21 آبان 1396 - 12:39:42