ورود محبان اهل بیت (ع) از جمهوری آذربایجان و ترکیه به مهران

شنبه 13 آبان 1396 - 16:30:42
ورود محبان اهل بیت (ع) از جمهوری آذربایجان و ترکیه به مهران

تهران- الکوثر: عبور اتباع ترکیه و جمهوری آذربایجان از  مرز مهران به عراق آزاد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  قاسم سلیمانی ، استاندار ایلام اعلام کرد:  براساس آخرین هماهنگی های صورت گرفته، اتباع کشورهای ترکیه و  جمهوری آذربایجان می توانند از مرز مهران عبور کنند.

وی افزود: سایر اتباع برای حضور در مراسم اربعین باید از مرز شلمچه استفاده کنند.

خبر دیگر اینکه مجتبی کریمی ، رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: اتباع بیگانه که می خواهند در ایام اربعین از طریق ایران به عراق بروند ابتدا باید روادید آن کشور را دریافت کرده و سپس ایران ارزان ترین نوع روادیدش را برای آنها صادر می کند.

کریمی اظهار داشت: زائران اربعین امسال می توانند 20 روز در کشور عراق اقامت داشته باشند و ویزایی که برای زیارت در زمان اربعین صادر شده است مختص همان زمان است.
 
وی در مورد چرایی صدور ویزاهای 10 روزه گفت: در ابتدا به علت برخی مشکلات و ناهماهنگی ها برای تعدادی از هموطنان مدت زمان ویزا 10 روز تعیین شده بود این درحالی است که پس ازرایزنی تمام افرادی که روی ویزای انها مهر مخصوص اربعین خورده است می توانند 20 روز در  شهرهای مذهبی اقامت داشته باشند.


 
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در مورد نحوه خروج زائران گفت: مرزها در سامانه سماح مشخص شده است و هر فرد باید از مرز درج شده روی ویزا تردد کند. برای اتباع بیگانه هم که می خواهند از داخل کشور ما عبور کنند مرزهای شلمچه و چذابه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به تمام سفارتخانه های وکنسولگری های کشورمان اعلام کرده ایم برای زائران سایر کشورها که می خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند و باید ازکشور ما عبور کنند، ویزای دو بار ورود زیارتی صادر شود، تأکید کرد: این ویزا ارزان ترین ویزایی است که صادر می شود اتباع خارجی می توانند پس از خروج از کشورمان پس از یک ماه بار دیگر با ورود به مرزهای ایران از کشور ما عبور کرده و به کشورشان بازگردند.
 
کریمی تصریح کرد: البته صدور این ویزا تنها یک شرط دارد که افرادی که خواستار این ویزا هستند باید ابتدا روادید عراق را بگیرند و سپس برای دریافت ویزای دو بار ورود زیارتی اقدام کنند.
 
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ادامه داد: سفارتخانه ها و کنسولگری های ما در کشورهای همسایه در صورتی که افراد روادید عراق را دریافت کرده باشند بیشترین همکاری را با این افراد انجام می دهند. 


آنچه زائران حسینی باید بدانند اینجا

برای دسترسی به مطالب مفید درباره اربعین اینجا

راهنمای درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق اینجا

موکب های مسیر نجف به کربلا اینجا

راهنمای موکب های ایرانی اینجا


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


شنبه 13 آبان 1396 - 16:29:54