در آستانه اربعین حسین؛

توصیه یکی از مراجع تقلید عراق به کردهای عراق

جمعه 5 آبان 1396 - 12:6:2
توصیه یکی از مراجع تقلید عراق به کردهای عراق

بغداد- الکوثر: یکی از مراجع تقلید عراق از کردهای عراق خواست با اشتیاق در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «محمد تقی المدرسی» از مراجع تقلید شیعیان عراق، بر ضرورت عبور از مرحله پس از برگزاری همه‌پرسی‌ در عراق تأکید‌ و از ملت کرد خواست با اشتیاق در زیارت اربعین حسینی شرکت کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح‌ها‌ و پیشنهادها باید وسیله ای برای گفت‌وگوهای‌ جدی برای عبور از گسست موجود بین شهروندان یکپارچه عراق ناشی از همه‌پرسی‌ِ، باشد. قانون اساسی برای بسیاری از مشکلات راه حل دارد، مشکلاتی که ممکن است به‌علت‌ تلاقی و تناقض منافع و اختلاف دیدگاه ها ایجاد شده است. از این رو،‌ بایسته است همه ما برای اجرایی کردن همه بندهای قانون اساسی بی‌هیچ‌ گزینشی و بدون هیچ گونه تفوق و برتری نسبت به یکدیگر عمل کنیم.

وی افزود: ما این روزها با ایام میمون و مسرت بخشی به‌سر می‌بریم که مردم عراق فداکاری‌ها و پیروزی‌ها‌ را گرامی می دارند. همچنین این روزها، ایام شهادت ابی عبدالله الحسین (ع) است که بزرگ‌ترین‌ مجموعه و گردهم‌آیی تاریخی برگزار می‌شود‌ که نظیر آن در هیچ جایی دیده نمی‌شود و نشان‌دهنده روح متعالی ملت عراق است.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: ما باید از این تجمع و کنگره بزرگ برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی استفاده کنیم، تجمعی که همه اتباع ادیان دیگر در کنار ملت عراق در آن مشارکت می‌کنند‌، زیرا امام حسین (ع)‌ الگو و پرچمی است که بر بالای سر همه در حال اهتزاز است.

المدرسی از کردهای عراق خواست مشارکت خود را در این آیین ومناسبت چه در قالب راهپیمایی به سوی کربلاء و چه در قالب برگزاری مراسم های دیگر افزایش دهند.


جمعه 5 آبان 1396 - 12:4:54