ويزاي اربعين 3 ماه اعتبار دارد

پنج شنبه 4 آبان 1396 - 23:13:17
ويزاي اربعين 3 ماه اعتبار دارد

تهران-الکوثر: دبير ستاد مرکزي اربعين حسيني از صدور يک ميليون و 15 هزار ويزاي زائران اربعين حسيني خبر داد و گفت: مردم نگران سفر به عتبات نباشند ويزاي صادره تا سه ماه براي سفر به عراق اعتبار دارد.

مجيد آقا بابايي شامگاه چهارشنبه گفت: هم اکنون دفاتر ثابت تهران، کرمانشاه، اهواز و مشهد در حال صدور ويزا براي زائران اربعين حسيني هستند و از روز شنبه دفتر ورامين نيز فعاليت خود را براي رفاه هر چه بيشتر مردم آغاز خواهد کرد.
از روز شنبه ويزاي زائران اربعين در نقاط تعيين شده به صورت 24 ساعته صادر و در اختيار متقاضيان سفر قرار خواهد گرفت.
آقا بابايي اظهار داشت: تنها در چند روز گذشته به دليل تداخل جابجايي ريال با ارز برخي مشکلات جزيي رخ داده بود که الحمدالله هم اکنون مشکل خاصي وجود ندارد و به مردم اطمينان مي دهم نگران هيچ موضوعي نباشند.
دبير ستاد مرکزي اربعين حسيني با بيان اينکه هم اکنون با توجه به رفع مشکلات اداري از سوي دولت عراق مشکل صدور ويزاي در کنسولگري مشهد نيز مرتفع شده و مشکلي وجود ندارد، گفت: از چند روز گذشته تاکنون حرکت زائران اربعين از نقاط مختلف کشور به سمت عراق آغاز شده و پيش بيني مي شود روزهاي جمعه و شنبه آينده روزهاي شلوغي را در نقاط مرزهاي خروجي سپري کنيم.
آقا بابايي در ادامه با بيان اينکه مرز شلمچه براي خروج اتباع خارجي در نظر گرفته شده، افزود: هموطنان مي توانند از مرزهاي شلمچه، چذابه ، مهران و مرز خسروي وارد خاک عراق شوند.
دبير ستاد مرکزي اربعين به زائراني خارجي و ايراني فاقد ويزا و ديگر مدارک معتبر هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده زائران خارجي فاقد مدارک معتبر اين افراد از ايران اخراج شده و تحويل مسؤلان قضايي کشورشان خواهند شد و با افراد ايراني متخلف نيز برابر قوانين جاري کشور برخورد مي شود.
وي با بيان اينکه امسال از ورود افراد خارجي فاقد ويزا به استان هاي مرزي براي سفر به عراق جلوگيري خواهد شد، افزود: پليس با هر گونه تخلفي برخورد خواهد کرد.
آقابابایی تصريح کرد: صدور ويزا تا دو روز قبل از اربعين ادامه خواهد داشت. وي يکي از مجازاتهاي کشور عراق براي ورود غير مجاز را شش ماه زندان اعلام کرد و گفت: دولت عراق اعلام داشته در صورت مشاهده افراد متخلف اقدام به بستن مرز خواهد کرد که از اين رو مردم بايد طوري عمل کنند تا حق کسي ضايع نشده و باعث بروز مشکلات براي ديگران نشوند.

براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


پنج شنبه 4 آبان 1396 - 23:12:30

دسته بندی :