«بزرگترین شکست اسرائیل» یعنی ورود کمک‌ها به غزه

یک شنبه 27 اسفند 1402 - 10:0:0
«بزرگترین شکست اسرائیل» یعنی ورود کمک‌ها به غزه

«کریدور دریایی برای ارسال کمک‌ها، تهدیدی برای امنیت داخلی اسرائیل خواهد بود و اسرائیل را در معرض تهدیداتی از جمله ورود کشتی‌های دشمن تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه قرار می‌دهد.» این را یک فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی درباره نبرد غزه گفته است.

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» به نقل از سرلشکر بازنشسته الیعازر ماروم، فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نوشت که افتتاح یک کریدور دریایی، یک بندر و یک اسکله موقت در غزه «یک ایده قدیمی است که در سه دهه گذشته مطرح شده است».

وی افزود: محاصره دریایی تحمیل شده بر باریکه غزه از سال ۲۰۱۰ بخشی از چشم انداز امنیتی اسرائیل است که تصریح می‌کند که باید تمام دریا و هوا از راس ناقوره و دره اردن تا ایلات و مرزهای مصر را تحت کنترل بگیرد.

ماروم گفت که رژیم صهیونیستی «سال‌ها برای حفاظت از این چشم‌انداز که سنگ بنای امنیت داخلی آن است، جنگیده است».

وی تصریح کرد: مسیر دریایی برای انتقال کمک‌ها، خواه خود بندر افتتاح شود یا نه، به معنای شکستن محاصره دریایی اسرائیل در غزه و قرار دادن تل‌آویو در مقابل کشورهایی مانند ترکیه و ایران است و به این ترتیب کم کم سایر کشورها تقاضا خواهند کرد کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه ارسال شود و برای اسرائیل دشوار خواهد بود که امتناع کند.

وی افزود که ورود کمک‌ها از طریق دریا «مساله بسیار پیچیده‌ای است و بازرسی کشتی‌ها در قبرس بسیار دشوار است».


 


یک شنبه 27 اسفند 1402 - 16:8:5

دسته بندی :