تحولات دویست و چهارمین روز «طوفان الاقصی» ؛ بمباران شدید غزه

شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 9:21:15
تحولات دویست و چهارمین روز «طوفان الاقصی» ؛ بمباران شدید غزه

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه و درگیری مسلحانه نیروهای فلسطینی با متجاوزان صهیونیست در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حمله‌های پی در پی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مسکونی نوار غزه طی بامداد امروز منطقه‌های مختلف این باریکه را لرزاند.
خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که بامداد امروز نیز حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی بخش‌های مختلف نوار غزه را به لرزه درآورد.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه بمباران کردند. حمله‌های هوایی رژیم اشغالگر قدس غرب شهر رفح را نیز در برگرفت.
بمباران وحشیانه خانه‌های مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز چهار شهید و ۳۰ زخمی برجای گذاشته است.
همچنین در جریان بمباران یک خانه مسکونی در محله السعودی واقع در غرب رفح دست کم پنج فلسطینی از جمله یک کودک به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.
بمباران منطقه الجرادات واقع در شرق گذرگاه رفح در جنوب غزه نیز چندین زخمی در میان شهروندان بی گناه فلسطینی برجای گذاشت. خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.
علاوه بر این منطقه جنوبی شهر خان یونس نیز شاهد یک حمله هوایی شدید طی بامداد امروز بوده است.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است :

شهادت کودکان فلسطینی در اثر موج گرمای شدید

آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که طی روزهای گذشته نوار غزه شاهد استقرار موجی گرمای غیر عادی بوده است.
بر اساس این گزارش، گرمای شدید نوار غزه طی روزهای گذشته باعث شده اوضاع آوارگان فلسطینی که در چادر زندگی می‌کنند به شدت وخیم شود.
آنروا تاکید کرد که در جریان این موج گرمای غیر عادی در نوار غزه تاکنون دست کم ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند.

صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز به شهرهای مختلف کرانه باختری یورش برده و ضمن تفتیش خانه‌های فلسطینی‌ها تعدادی از آنها را بازداشت کردند. بر اساس گزارش خبرنگار شبکه الجزیره، نظامیان صهیونیست به منطقه شعابه واقع در الخلیل در جنوب کرانه باختری حمله ور شدند.
روستای حدب العلقه واقع در شهر دورا در جنوب الخلیل نیز شاهد یورش بامدادی عناصر صهیونیست بود.

الجزیره: پلیس آمریکا علیه دانشجویان متوسل به زور شد

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای امنیتی و پلیس در ایالت کلرادو آمریکا برای متفرق کردن دانشجویان معترض به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، به زور و خشونت متوسل شده‌اند.

چفیه و پرچم فلسطین بر دوش بنیانگذار آمریکا

دانشجویان آمریکایی که از چند روز پیش دست به تحصن و اعتراض در دانشگاه‌‌ها زده و جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت واشنگتن از تل‌اویو را محکوم کردند، در دانشگاه‌ جرج واشنگتن، چفیه و پرچم فلسطین را به دوش مجسمه این شخص که یکی از بنیانگذاران آمریکا است،انداختند.

حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی

 مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با پهپاد یک هدف حیاتی و مهم را در بندر اشغالی حیفا هدف قرار داده است.  مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ خود بر تداوم حملات خود به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرده است.

حزب الله لبنان از شهادت رزمنده خود در راه قدس خبر داد

جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگانش به نام «فرج الله علی حمود» در راه قدس و در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ارتش یمن سرنگونی پهپاد آمریکا را تأیید کرد

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور با موشک، پهپاد ام. کیو 9 آمریکا را رهگیری و سرنگون کرده‌اند. ارتش یمن همچنین از هدف قرار گرفتن نفتکش انگلیس خبر داد سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیما به هدف اصابت کرده است.

تأیید حمله تلافی‌جویانه یمن

 ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تایید کرد که نیروهای یمن به دو کشتی در آب‌های دریای سرخ سه موشک بالستیک شلیک کرده‌اند.

فرانسه مدعی پیشرفت در مذاکرات برای کاهش در شمال فلسطین اشغالی شد

 وزارت امور خارجه فرانسه مدعی شد که در ارتباط با پیشنهاد این کشور برای کاهش تنش بین حزب الله و رژیم اسرائیل پیشرفتی حاصل شده است.

عضو حماس: پاسخ رسمی رژیم اسرائیل را دریافت کردیم

خلیل الحیه، نائب رئیس حماس در غزه گفت که این جنبش امروز پاسخ رسمی رژیم اسرائیل به موضع حماس را که سیزدهم آوریل به میانجی‌ها اعلام شده بود، دریافت کرده است و این جنبش این پاسخ و پیشنهاد را بررسی و به محض پایان آن به واسطه‌های قطری و مصری اعلام خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 9:21:10