روابط رسمی و آشکار اربیل با رژیم صهیونیستی

جمعه 29 دی 1402 - 15:0:0
روابط رسمی و آشکار اربیل با رژیم صهیونیستی

عضو کمیته مالی مجلس نمایندگان عراق گفت که اربیل با رژیم صهیونیستی روابط علنی و رسمی دارد و این موضوع بر کسی پنهان نیست. 

به گزارش پایگاه الکوثر، « یوسف الکلابی» در برنامه «المداولة» که از شبکه العهد عراق پخش شد، اظهار داشت: گزارش‌های کمیته‌های تحقیق درباره بمباران اربیل باید شنیده شود و رایزنی و پیش‌بینی های رسانه ای در خصوص این رویدادها درست نیست.

وی تاکید کرد که اربیل با اسرائیل روابط رسمی دارد و این موضوع پنهانی نیست.

عضو کمیته مالی مجلس نمایندگان عراق با اشاره به اینکه اساس رابطه بین بغداد و اربیل همانند هزینه های گاو شیرده است ( منظور این است که گاو شیرده تا زمانی که جان در بدن دارد، دوشیده شود اما بیش از آنچه شیر می‌دهد، برای غذا و فضای او خرج نکنند)، اظهار داشت که نمایندگان اهل سنت و کُردها در مجلس نمایندگان عراق درخواست تشکیل جلسه پارلمان در خصوص حمله آمریکا به بغداد را امضا نکردند.

الکلابی ادامه داد: کردها برجسته‌ترین مخالفان خروج نیروهای آمریکایی از عراق درباره تصمیم گیری درباره خروج نیروهای خارجی از کشور بودند.

«عبدالهادی السعداوی » یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون نیز در این برنامه در واکنش به اظهارات شتاب زده اخیر «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق گفت که عجیب است که وزارت امور خارجه در این خصوص اظهارات شتاب زده ای انجام می دهد اما چشم خود را بر حملات آمریکا علیه نیروهای نظامی عراق از جمله سازمان الحشد الشعبی می بندد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 29 دی 1402 - 15:0:22

دسته بندی :