اشراف اطلاعاتی مقاومت فلسطین به تحرکات رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 17:30:0
اشراف اطلاعاتی مقاومت فلسطین به تحرکات رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح

روزنامه رای الیوم در تحلیلی از اشراف اطلاعاتی مقاومت به تحرکات اشغالگران در رفح خبر داد.

روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت که محافل وابسته به مقاومت از اشراف اطلاعاتی و نظامی مقاومت فلسطین به تحرکات رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح خبر داده اند.

بنابر این گزارش، نشریه الکترونیکی رای الیوم روز پنجشنبه با انتشار مطلبی درباره تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه رفح نوشت: چهار کشور عربی فریبکاری آمریکا را پذیرفتند. اطلاعات مقاومت معمای نبرد رفح را برملا کرد. دشمن صهیونیست به دنبال تونل های رفح و در جستجوی پیروزی نمادین است. گردان های مقاومت هرچند با مذاکره موافقت کردند، اما دستانشان روی ماشه است و اسماعیل هنیه تاکید کرد که طرح‌های دشمن را درهم می شکنیم.

این نشریه خاطرنشان کرد:‌ محافل وابسته به مقاومت فلسطین بیان کردند که حمله به رفح از پیش برنامه ریزی شده بود و مقاومت از بُعد اطلاعاتی از آن اطلاع داشته است. با وجود اینکه یک رهبر بارز حماس از تلاش برای پرهیز از نبرد رفح به منظور جلوگیری از خونریزی ساکنان آن و حفظ پایگاه مردمی سخن گفت، اما بخش شناسایی و اطلاعات حماس و جهاد اسلامی از حیث امنیتی، طرح فراگیری را در راستای اتاق عملیات مشترک برای مقابله با هر حرکت نظامی جدید اسرائیل در رفح تدارک دیده اند.

رای الیوم تصریح کرد:‌ حدود ۱۰ روز قبل از اینکه ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح حمله کند، محافل پارلمانی اردنی به نقل از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کردند که مقاومت احتمال عرض اندام ارتش اسرائیل را می دهد اما گردان های القسام دستانشان روی ماشه و مقاومت برای همه احتمالات آماده است و آنگونه که دشمن در شمال و مرکز غزه نتوانسته موفق باشد، در رفح نیز راه به جایی نخواهد برد.

بخش اطلاعاتی مقاومت فلسطین طبق اطلاعات خاصی که به رای الیوم رسیده، تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی و حضور در محور فیلادلفیا و طرح مهندسی برای نابودی شبکه تونلی رفح و جستجوی اسیرانش در این تونلها را پیش بینی کرده بود، با این حال محافل وابسته به مقاومت، از آمادگی گردانهای نظامی رفح خبر داده اند.

بنابر این گزارش، گردانهای نظامی رفح آماده اند و تل آویو نمی تواند اقدام غافلگیرکننده انجام دهد یا شوکی وارد کند، زیرا همه احتیاطات لازم دفاعی انجام شده است. علاوه بر این، مقاومت آماده حمله و درگیر شدن با دشمن نیز است، از این رو نبرد رفح برای مقاومت موضوع غافلگیرکننده ای نیست.

به نوشته رای الیوم، آنچه مایه تاسف است، نقش مصر و برخی کشورهای عربی در حمایت از فریبکاری آمریکا در نبرد رفح است. چهار کشور عربی ایده نبرد محدود در رفح را به منظور نابودی باقیمانده زیرساخت نظامی حماس با هدف تضعیف آن پذیرفتند و این موضوعی است که هنیه به آن اشاره کرد و گفت که مقاومت به خوبی آن را می داند و توان خنثی کردن آن را دارد.


 


پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 17:32:51