‌توقف ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه رفح/ وضعیت بسیار دشوار و پیچیده فلسطینیان

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 19:0:0
 ‌توقف ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه رفح/ وضعیت بسیار دشوار و پیچیده فلسطینیان

با ورود ارتش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح، عبور و مرور مسافران و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با توجه به ادامه حملات نظامیان صهیونیست و بسته شدن گذرگاه رفح و گذرگاه کرم ابو سالم، فلسطینیان غزه در وضعیت بسیار دشوار و پیچیده ای به سر می برند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد بر بخش فلسطینیِ گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه مسلط شده است.

 رسانه‌های فلسطینی خبر دادند: ارتش اسرائیل 20 نفر از پرسنل پلیس راه رفح را به شهادت رساند

ابوعمر، مسئول اطلاع‌رسانی گذرگاه رفح اعلام کرد که با ورود تانک‌های ارتش اشغالگر به این گذرگاه، عبور و مرور مسافران و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به طور کامل متوقف شده است.

محمد البلبیسی، خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه در گزارشی درباره حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به این منطقه از فلسطین خاطرنشان کرد: در چند ساعت گذشته حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوبی ترین نقطه باریکه غزه ادامه دارد و رژیم اشغالگر به حملات توپخانه ای به شرق رفح و مناطق حی السلام و حی الجنینه شدت داده است. منطقه تل السلطان در غرب رفح نیز آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفته است. همچنین در حمله هوایی این رژیم به منزل خانواده عید، 8 شهروند به شهادت رسیدند.

بنابر این گزارش، پرواز گسترده جنگنده های رژیم صهیونیستی بر بالای مناطق مختلفی از این شهر بی وقفه ادامه دارد و با تشدید حملات هوایی و توپخانه ای به مرکز رفح و اماکن دیگری که حتی دستور تخلیه شان از سوی ارتش این رژیم صادر نشده است، وارد مرحله جدیدی از حملات شده است.
این حملات ضمن ایجاد ترس و وحشت فراوان در میان مردم عادی، موج گسترده مهاجرت از مناطق مختلف رفح به سمت منطقه دیر البلح و خانیونس را به دنبال داشته است. این در حالی است که اوضاع انسانی با حرکت مردم به سمت مناطق فاقد امکانات در این مناطق پیوسته وخیم تر می‌شود.

طبق این گزارش، تحولات قابل توجهی در شمال غزه در حال وقوع است و ارتش رژیم اشغالگر در نخستین ساعت های صبح امروز اقدام به پیشروی در محور منطقه حی الزیتون کرده است.

بنابر این گزارش،‌ تانک های رژیم صهیونیستی نیز در حال پیشروی در این منطقه هستند و موج دیگری از مهاجرت مردم از منطقه حی الزیتون به سمت مناطق شمال غزه در سایه حملات شدید توپخانه ای به منازل مردم در حی الزیتون و منطقه دوار الدوله شکل گرفته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 17:54:47